Skip navigation

I. 5. Bibliography and recommended literature

Bibliography and recommended literature

Arató Ferenc – Varga Aranka (2012): Együtt-tanulók kézikönyve. Bevezetés a kooperatív tanulás rejtelmeibe. Mozaik Kiadó, Szeged.

Dewey, John (1938): Experience and education. Macmillan, New York.

Falus Iván (2001a): A gyakorlat pedagógiája. In: Golnhofer Erzsébet - Nahalka István (eds.): A pedagógusok pedagógiája. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 15-27.

Falus Iván (2001b): Az oktatási módszerek kiválasztására és alkalmazására vonatkozó nézetek. In: Golnhofer Erzsébet - Nahalka István (eds.): A pedagógusok pedagógiája. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 232-260.

Fűzné Dr. Kószó Mária: Interdisciplinarity in Environmental Education Programme in Szeged. In: Aleksander Petrović; Nenad Petrivić (edit.): Scientific Conference: The Connecting of Subjects and Models of Integrated Teaching in Primary School. Collection of Proceedings. University of Novi Sad Faculty of Education in Sombor. 40- 52 pp. ISBN 978-86-6095-013-2

Hegedűs Gábor (2002): Projektpedagógia. Kecskeméti Főiskolai Tanítóképző Kar, Kecskemét.

Hortobágyi Katalin (1994): Projekt-módszer a környezeti nevelésben. Iskolakultúra, 1994. 19, 12-15.

Hortobágyi Katalin (2003): Projekt kézikönyv. Válogatás a hazai és külföldi projekt-irodalomból. Iskolafejlesztési Alapítvány, Budapest.

Kagan, Spencer (2001): Kooperatív tanulás. Ökonet Kiadó, Budapest.

Kilpatrick, William H. (1952): The project method. Teachers College Record, Volume 19. 319-335.

Knoll, M. (1997): The Project Method: It’s Vocational Education Origin and International Development Journal of Industrial Teacher Education 34. 59-80 pp.

Radnóti Katalin – Csirmaz Mátyás – Mayer Ágnes (2006): Projektpedagógia az integráció szolgálatában. Képzési csomag a pedagógusképző felsőoktatási intézmények számára. suliNova Kht., Budapest.

Radnóti Katalin (2008): A projektmódszer alkalmazásának gyakorisága a közoktatásban. In: Radnóti Katalin (szerk. 2008): A projektpedagógia mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.11-22.

Bibliography and recommended literature

Buck Institute for Education (2009): Project Based Learning Handbook: A Guide to Standards- Focused Project Based Learning for Middle and High School teachers. Introduction chapter free to download at:http//www.bie.org/tools/handbook

Houston, Jean (1996): Educating the Possible Human. In: Dickinson, Dee (edited): Creating the Future - Perspectives on Educational Change. Accelerated Learning System, Aston Clinton, Bucks, England. Online version: http://www.onlinebooks.library.upenn.edu/webbin/book/lookupid?key=olbp15872

Mitchell, S., Foulger, T: S., Wetzel, K, Rathkey, C. (February, 2009): The negotiated project approach: Project-based learning without leaving the standards behind. Early Childhood Education Journal, 36 (4) 339-346. Available at: http://www.spingerlink.com/content/c73q57211024x727/fulltext.html