Skip navigation

5.1 Együttműködő partnerek: a szülő, a védőnő és a házi gyermekorvos

A tágan értelmezett, a teljes korosztályt érintő kora gyermekkori programok célja, hogy bármely társ-ágazat fókuszából indulva, a 0-7 éves gyermekek egészséges életkezdését, esély-kiegyenlítését és a legoptimálisabb iskola-kezdését támogassa.

A cél elérése érdekében első lépésként szükséges:

  • a gyermekek fejlődésének nyomon követése,
  • a fejlődési rizikó tényezők feltárása,
  • az eltérő fejlődést mutató gyermekek kiszűrése az alapellátásban.

 

Ehhez korszerű és egységes ismeretekre és módszerekre van szükség a

  • védőnők

http://mave.hu/?q=webpage/protokoll_iranyelv_ajanlas

  • a házi gyermekorvosok

http://mkogy.jogtar.hu/?page=show&docid=a1500123.TV

http://www.iranyelvek.hu/iranyelvek/old/all/Gyermekgyogyaszat/A%20hazi%20gyermekorvos%20kompetencialistaja.pdf

www.gyer2.sote.hu/okt/ea/gyermorvKM140324.ppt

http://www.hgye.hu/iranyelvek/a-gyermekorvos-es-a-vedono-egyuttmukodese/

  • és a szülők számára.

Ezek az egységes ismeretek és módszertani fejlesztések rajzolhatnak világos, szakmák és ágazatok közt vezető ellátási utat az eltérő fejlődésmenetű gyermekek és családjaik számára is.

Feladat

 A Hallgatók 3 fős csoportokat alkotva nyissák meg a linkeket, amelyek a házi gyermekorvos és a védőnő feladat-leírását, valamint a házi gyermekorvos és a védőnő együttműködésének protokollját ismerteti.

Jelöljék meg azokat a szövegrészeket, amelyek utalnak az eltérő fejlődésmenetű, fogyatékosságot eredményező állapotot mutató gyermekek korai felismerésének, szűrésének lehetőségére!