Skip navigation

Témakörök

Bevezető előadás: a virtuális tanegység tartalmi és felhasználási lehetőségeinek bemutatása

  1. Bevezető fejezet: a tananyag célja, tartalma, felhasználása, a formai elemek értelmezése
  2. A koragyermekkori beavatkozások tartalma a rehabilitációs modellek alakulásának tükrében. Nemzetközi és hazai folyamatok.
  3. Terminológiai szótár a koragyermekkori intervenció fogalomtárából.
  4. A pedagógiai szakszolgálatok felépítése, szolgáltatásai. A gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás pedagógiai szakszolgáltatása.
  5. A koragyermekkori intervenciós munka célcsoportjai.
  6. A koragyermekkori intervenciós szolgáltatáshoz rendelhető szakmai kompetenciák.
  7. A multidiszciplináris team munkától a transzdiszciplináris team munkáig. Együttműködés és kommunikáció a koragyermekkori intervenció bővített szolgáltatási körében.
  8. A gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás szakszolgálati tevékenységének kommunikációs rendszere. Az állapotfeltárástól az átadásig.
  9. Adminisztráció, közvetett kommunikáció a koragyermekkori intervenció és a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás szakszolgálati tevékenységében.
  10. Jó gyakorlatok bemutatása és elemzése a szakmai és szakmaközi kommunikáció területéről.

Az egyes fejezetekhez kapcsoltan elemző és rendszerező feladatot kapnak a hallgatók. Az új ismeretek értését és alkalmazását önellenőrző, nyitott kérdések, és az egyes fejezetekhez kapcsolódó feladatok segítik.  Ismereteik szélesítésére további szakirodalmi javaslatokat kapnak a téma iránt érdeklődő, vagy az alaposabb elmélyülést igénylő hallgatók. Felhívjuk a figyelmet egy-egy elgondolkodtató tanulmányra, videó-bejátszásra is. A tananyagot kiegészítő videók a szöveges tartalmak illusztrációját adják: a koragyermekkori intervenció terápiás sokszínűségét, az interdiszciplináris team-munka gyakorlati megvalósulását mutatják be.

A tanegység konklúzióit egy záró tesztben foglaljuk össze.

 

Köszönet mondunk mindazokat, akiktől a téma feldolgozásában segítséget kaptunk.

Futó Gabriellának, az ODÚ Központ vezetőjének, a közös gondolkodásért, az elmúlt évtizedek munkájáért a szegedi koragyermekkori intervenciós szolgáltatás létrehozásában;

Bacsa Juditnak, a Csongrád Megyei KLIK Pedagógiai Szakszolgálat vezetőjének, a szakmai együtt-gondolkodásokért, közös céljainkért;

Kereki Juditnak, tanácsaiért, támogató figyelméért;

Pukánszky Béla intézetvezetőnek, a tanegység tárgyi és személyi feltételeinek biztosításáért;

Ujvári Orsolya és Vígh-Mácsai Zsanett koordinátornak a segítőkészségükért és naprakész információkért.

 

Hasznos tanulást kívánunk!