Konferencia előadások
|
Konferencia előadások
(2021) |
1. |
Kiss, V., & Prievara, D. K. (2021).
„Hogy bírtad?” A kamaszok lelki egészsége és erőforrásaik a
digitális oktatás idején. In Molnár, Gy. & Tóth, E. (Eds.),
A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI.
Országos Neveléstudományi Konferencia. Program,
előadás-összefoglalók (pp. 451-451). Szeged: MTA
Pedagógiai Tudományos Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi
Intézet.
http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf
|
2. |
Lippai, L. L., Benkő, Zs., & Tarkó, K.
(2021. 11. 12.). A koherenciaérzet megnyilvánulása a
holisztikus egészségdimenziókban a Szeged-Csanádi
Egyházmegyében végzett empirikus életmódkutatás tükrében
[előadás].
Az egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése:
egy újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez.
tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi
Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB
Székház. |
3. |
Lipták, M. Z., & Tarkó, K. (2021). Az
egészség megjelenése a Nemzeti Alaptantervekben (1995-2020).
In Molnár, Gy., & Tóth, E. (Eds.), A neveléstudomány
válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi
Konferencia. Program, előadás-összefoglalók (pp.
265-265). Szeged: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, SZTE
BTK Neveléstudományi Intézet.
http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf
|
4. |
Mihálka, M. (2021). A megelőzés
lehetőségei a kiégés és a munka-család konfliktus
kialakulásában. In Molnár, Gy. & Tóth, E. (Eds.), A
neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos
Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók
(pp. 663–663). Szeged, MTA Pedagógiai Tudományos
Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet.
http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf
|
5. |
Prievara, D. K. (2021). The Importance
of Parents as Role Models in Children’s Problematic Media
Use: A Literature Review. In Karlovitz, T. J. (Ed.), 13th
International Conference for Theory and Practice in
Education (pp. 18-18). Budapest, Neveléstudományi
Egyesület.
https://jimdo-storage.global.ssl.fastly.net/file/d5bb040e-2bfd-4c04-a779-64747d54738e/13thAbstracts-Program.pdf
|
6. |
Vitrai, J. (2021. 11. 12.). N3.0 Az
egészségfejlesztés jövője
[előadás].
Az egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése:
egy újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez.
tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi
Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB
Székház. |
7. |
Kollányi, Zs. (2021). A részvételi
módszer szerepe az egészségfejlesztésben [előadás].
Az egészségfejlesztés
jövője, a jövő egészségfejlesztése: egy újabb lépés az
egészség holisztikus megismeréséhez. tudományos
felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi Szakbizottság
Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB Székház |
|
Konferencia előadások
(2022) |
1. |
Benkő, Zs., Tarkó, K. & Lippai, L. L.
(2022). A táplálkozás, mint egészségfejlesztő puzzle. In
Perge, A. & Tóth, K. (Eds.), III. Leisure Konferencia: A
rekreáció színezetei – Absztrakt füzet (pp. 31-32).
Miskolci Egyetemi Kiadó. |
2. |
Lippai, L. L., Szabó-Prievara, D. K. &
Tarkó, K. (2022. 11. 18.). Lelki egészségfejlesztési
lehetőségek az iskolában
[előadás].
Tudomány: út a világ megismeréséhez – Út az
egészségünkhöz. a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából
megrendezett hagyományos tudományos felolvasó ülés, MTA
SZTAB Orvostudományi Szakbizottság Egészségfejlesztési
Munkabizottsága, MTA TABT Szegedi Akadémiai Bizottság (SZAB
Székház). |
3. |
Mihálka, M. (2022. 02. 04.).
Megelőzhető a kiégés? Pedagógusok kiégésben való
érintettsége és a megelőzés alternatívái
[előadás].
Értékteremtés - Kihívások a pedagógiában,
gyógypedagógiában és a tanárképzésben: XIII. Taní-tani
online Konferencia, Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi
Kar Tanárképző Intézet. |
4. |
Mihálka, M. (2022). A munka és a család
életterületének összeegyeztetése során keletkező rizikó- és
védőfaktorok. In Steklács, J., & Molnár-Kovács, Zs. (Eds.),
21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség.
Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia
(pp. 441-441).
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK
Neveléstudományi Intézet.
https://konferencia.pte.hu/sites/konferencia.pte.hu/files/ONK_absztraktkotet_2022.pdf
|
5. |
Prievara, D. K. (2022). A családi minta
szerepe a médiahasználati szokások alakulásában -
szisztematikus áttekintés. In Fejes, J. B. & Pásztor-Kovács,
A. (Eds.), XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia =
18th Conference on Educational Assessment : program és
összefoglalók = program and abstracts (pp. 64-64).
Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola.
http://www.edu.u-szeged.hu/pek2022/download/CEA_2022_Book_of_abstracts.pdf
|
6. |
Prievara, D. K. (2022. 04. 05.). A
család szerepe az egészséges médiahasználat kialakításában
[előadás].
Az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program
2021/2022-es tanév ösztöndíjasainak tudományos konferenciája,
SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar. |
7. |
Prievara, D. K. (2022). Szülők,
példaképek, influenszerek - A média és a látott minta hatása
az identitásra és az egészségre [előadás].
"Média, identitás,
lokalitás" című konferencia, Szegedi Tudományegyetem
Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, 2022. 04. 06-07. |
8. |
Rádi, O. M., Kerekes, V., Tarkó, K.,
Prievara, D. K., & Rákosy-Vokó, Z. (2022). Többet Észt-tel
az egészségért! Észtország nemzeti alaptantervének elemzése
az egészségfejlesztés szempontjából. In Steklács, J., &
Molnár-Kovács, Zs. (Eds.), 21. századi képességek,
írásbeliség, esélyegyenlőség Absztraktkötet: XXII.
Országos Neveléstudományi Konferencia (pp. 480–480). MTA
Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi
Intézet.
https://konferencia.pte.hu/sites/konferencia.pte.hu/files/ONK_absztraktkotet_2022.pdf
|
|
Konferencia előadások
(2023) |
1. |
Tarkó, K., Benkő, Z., & Lippai, L. L.
(2023). Az egészség holisztikus és szalutogenetikus
modelljének alkalmazása egy empirikus kutatásban.
Népegészségügy,
100(2), 97–97.
https://nepegeszsegugyi-egyesulet.hu/sites/default/files/2023-08/nepeg2302.pdf
|
|
Konferencia előadások
(2023. 09.01. –
2024.08.31.) |
1. |
Lippai, L., Osváth, V., Szabó-Prievara,
D. K., & Tarkó, K. (2023). A lelki egészség és -betegség
határát érintő pedagógusi döntések támogatási lehetőségei az
iskolai lelki egészségfejlesztés keretrendszerében. In K.
Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális
Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 14–15). Juhász
Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
2. |
Mátó, V., Benkő, Zs., Tarkó, K.,
Mihálka, M., & Pósa, G. (2023). Gyermekvállalási attitűd
nappali tagozatos hallgatók körében a Szegedi
Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar hét szakján.
In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások -
Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp.
16–17). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
3. |
Mihálka, M., Mátó, V., & Pósa, G.
(2023). Családpedagógiai tanácsadás - lehetőség vagy
szükséglet? In N. Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 29–29). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/ |
4. |
Nádudvari, G. E. (2023). A német
romantika pedagógiai válaszai a kor kihívásaira. In K. Tarkó
& L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális
Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 25–25). Juhász
Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents |
5. |
Nádudvari, G. E., & Paizs, M. A.
(2023). Stíluskommunikáció az egészségfejlesztés tükrében.
In N. Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 28–28). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/ |
6. |
Osváth, V., & Kis, B. (2023). A gyász
sokféle arca a mentálhigiénés munkában. In K. Tarkó & L.
Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális
Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 18–18). Juhász
Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
7. |
Osváth, V., Kis, B., & Lippai, L.
(2023). Lelki egészségfejlesztés a köznevelésben - utópia
vagy realitás? In N. Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 26–27). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/ |
8. |
Pósa, G., Beták, O., & Nagy, E. (2023).
Egyszerű megfigyelési skála a statikus egyensúly
változásának követéséhez, gyermekkori flexibilis pes planus
esetén. In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások
- Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp.
26–26). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
9. |
Tarkó, K., & Benkő, Zs. (2023).
Egészségfejlesztő pedagógus képzés múltja és jelene az SZTE
Juhász Gyula Pedagógusképző Karán. In N. Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 25–25). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413
|
10. |
Uitumen, E., & Klára, T. (2023).
Exploring the Health Education Curriculum Assessment Tool
(HECAT) for analyzing the Mongolian Health Education
Curriculum. In I. Imre Sándor Neveléstudományi
Konferencia - Programfüzet (pp. 51–51). Budapesti
Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Műszaki Pedagógia
Tanszék.
https://www.mpt.bme.hu/maholnap/sites/default/files/ |
11. |
Uitumen, E., & Tarkó, K. (2024).
Validation of the health-promoting lifestyle instrument
among Mongolian students: a pilot study. In JURE 2024
Book of Abstracts (p. 66). University of Sevilla.
https://www.earli.org/assets/files/JURE2024-BOA-270624.pdf
|
|
Konferencia előadások
(2024. 09.01. –
2025.08.31.) |
|
1. |
Boda, V., & Mihálka, M. (2024).
Óvodapedagógusok mentális egészsége a pedagógushiány
árnyékában. In V. Bocsi & C. Csók (Szerk.),
XXIV. Országos
Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet – Oktatás és
nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az
oktatás kihívásai a válságok korában (p. 251). MTA
Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem
Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem
Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi
Intézet.
https://onk2024.hu/doc/absztraktkotet_v2.pdf
|
szekció előadás |
2. |
Hausingerné Búrány, A., & Tarkó, K.
(2025). A táncbeavatkozás hatása a holisztikus
egészségdimenziókra és a kognitív tényezőkre serdülők és
fiatal felnőttek körében: Szisztematikus áttekintés. In L.
Kinyó & K. Dancs (Eds.),
XXI.
Pedagógiai Értékelési Konferencia = 21th Conference on Educational
Assessment: PÉK 2025 = CEA 2025: Program és összefoglalók =
Program and Abstract (p. 55). Szegedi Tudományegyetem
Neveléstudományi Doktori Iskola.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/87285/
|
szekció előadás |
3. |
Lippai, L. (2024). Egészség és/vagy
jóllét?: Egy integratív jólléti modell egészségfejlesztési
nézőpontból. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L.
Lippai (Szerk.),
Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet,
participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet
(pp. 21–22). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86006/
|
plenáris előadás |
4. |
Mihálka, M. (2025). A családi élet
változásai a digitális kihívások tükrében. In G. Zentai & J.
Fináncz (Eds.), 18.
Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia
2025. április 24–25. = 18th Training and Practice
International Conference on Educational Science April 24–25,
2025: Program és absztraktok = Program and Abstracts (p.
147). Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Neveléstudományi Intézet.
https://press.mater.uni-mate.hu/402/
|
szekció előadás |
5. |
Mihálka, M. (2025). A kiégés azonosítása. Hogyan tudjuk
megragadni a kiégés okait, következményeit? In G. Zentai &
J. Fináncz (Eds.), 18.
Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia
2025. április 24–25. = 18th Training and Practice
International Conference on Educational Science April 24–25,
2025: Program és absztraktok = Program and Abstracts (p.
148). Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Neveléstudományi Intézet.
https://press.mater.uni-mate.hu/402/ |
szekció előadás |
6. |
Mihálka, M., Benkő, Zs., Tarkó, K., &
Mátó, V. (2024). A gyermekvállalási attitűd érzelmi és
tudatos tényezői. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L.
L. Lippai (Eds.),
Egészségfejlesztés holnapután: Rendszerszemlélet,
participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet
(pp. 46–47). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86017/
|
szekció előadás |
7. |
Mihálka, M. (2024). Hogyan előzhetjük
meg a kiégést? In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L.
Lippai (Eds.),
Egészségfejlesztés holnapután: Rendszerszemlélet,
participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet
(pp. 44–45). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86016/
|
szekció előadás |
8. |
Nádudvari, G., & Paizs, M. A. (2024). A
társas támasz, mint értékcél megvalósulásának lehetőségei a
stíluskommunikátor képzésben. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B.
Németh, & L. L. Lippai (Szerk.),
Egészségfejlesztés
holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés –
Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 80–81). Juhász Gyula
Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86033/
|
szekció előadás |
9. |
Osváth, V., & Szél, A. (2024). Lehet-e
a felsőoktatásban kötelező önismereti foglalkozásokat
tartani. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L.
Lippai (Szerk.),
Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet,
participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet
(pp. 84–85). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86035/
|
szekció előadás |
10. |
Paizs, M. A. (2024). Az abortusz
korlátozásának egészségszociológiai dimenziói – jogi
eszközök a pro life – pro choice vita feloldására. In K.
Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.),
Egészségfejlesztés
holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés –
Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 33–34). Juhász Gyula
Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86011/
|
szekció előadás |
11. |
Pósa, G. (2024). Az idősödő társadalom
adta nehézségek a munkaerőpiacon. In K. Tarkó, J. Vitrai, B.
B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.),
Egészségfejlesztés
holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés –
Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 35–36). Juhász Gyula
Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86012/
|
szekció előadás |
12. |
Tarkó, K. (2025). Az élethosszig tartó
tanulás egészségfejlesztő szerepe. In
A Lifelong Learning Ökoszisztéma Fejlesztésének kérdései és kihívásai
/ Trends and Issues of Developing Lifelong Learning
Eco-systems: 21. MELLearN Lifelong Learning Konferencia
Absztrakt kötet / 21st Conference of MELLearN – Hungarian
Universities’ Lifelong Learning Network Collection of
Abstracts (p. 5). MELLearN Egyesület – Felsőoktatási
Hálózat az Életen Át Tartó Tanulásért.
https://mellearn.hu/conference-call-abstrakt/
|
plenáris előadás |
13. |
Tarkó, K. (2024, November 28). Az
MTA–SZTE Egészségfejlesztés Kutatócsoport céljai és főbb
eredményei [Előadás].
Egészségfejlesztés, lelki egészségfejlesztés és jóllét a
köznevelésben – Bemutatkozik az MTA–SZTE Egészségfejlesztés
Kutatócsoport, SZAB Székház, Szeged, Magyarország.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/Pages/Konferenciaszervezes.html
|
plenáris előadás |
14. |
Uitumen, E., & Tarkó, K. (2025).
Exploring the health-promoting lifestyle and associated
factors among Mongolian students. In L. Kinyó & K. Dancs
(Eds.), XXI. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 21th Conference on
Educational Assessment: PÉK 2025 = CEA 2025: Program és
összefoglalók = Program and Abstract (p. 91). Szegedi
Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/87321/
|
szekció előadás |
15. |
Uitumen, E., & Tarkó, K. (2025). Factor
analysis of the Mongolian version of the healthy lifestyle
questionnaire for university students in Mongolia. In
A Lifelong Learning Ökoszisztéma Fejlesztésének kérdései és kihívásai
/ Trends and Issues of Developing Lifelong Learning
Eco-systems: 21. MELLearN Lifelong Learning Konferencia
Absztrakt kötet / 21st Conference of MELLearN – Hungarian
Universities’ Lifelong Learning Network Collection of
Abstracts (p. 116). MELLearN Egyesület – Felsőoktatási
Hálózat az Életen Át Tartó Tanulásért.
https://mellearn.hu/conference-call-abstrakt/
|
szekció előadás |
16. |
Uitumen, E. (2024).
Assessment of Health-Promoting Lifestyle Among University
Students in Mongolia: A Pilot Study. In V. Bocsi & C.
Csók (Szerk.), XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet – Oktatás
és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és
az oktatás kihívásai a válságok korában (p. 460). MTA
Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem
Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem
Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi
Intézet.
https://onk2024.hu/doc/absztraktkotet_v2.pdf
|
szekció előadás |
17. |
Vitrai, J. (2024). Koncepció a 21.
századi magyar népegészségügy megújítására: Lalonde
megközelítésének újragondolása. In K. Tarkó, J. Vitrai, B.
B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.),
Egészségfejlesztés
holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés –
Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 23–24). Juhász Gyula
Felsőoktatási Kiadó.
https://acta.bibl.u-szeged.hu/86007/
|
plenáris előadás |