header
 

Konferencia előadások

 

 

 

Konferencia előadások (2021)

1.

Kiss, V., & Prievara, D. K. (2021). „Hogy bírtad?” A kamaszok lelki egészsége és erőforrásaik a digitális oktatás idején. In Molnár, Gy. & Tóth, E. (Eds.), A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók (pp. 451-451). Szeged: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet. http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf

2.

Lippai, L. L., Benkő, Zs., & Tarkó, K. (2021. 11. 12.). A koherenciaérzet megnyilvánulása a holisztikus egészségdimenziókban a Szeged-Csanádi Egyházmegyében végzett empirikus életmódkutatás tükrében [előadás]. Az egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése: egy újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez. tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB Székház.  [letöltés]

3.

Lipták, M. Z., & Tarkó, K. (2021). Az egészség megjelenése a Nemzeti Alaptantervekben (1995-2020). In Molnár, Gy., & Tóth, E. (Eds.), A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók (pp. 265-265). Szeged: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet. http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf

4.

Mihálka, M. (2021). A megelőzés lehetőségei a kiégés és a munka-család konfliktus kialakulásában. In Molnár, Gy. & Tóth, E. (Eds.), A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók (pp. 663–663). Szeged, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet. http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf

5.

Prievara, D. K. (2021). The Importance of Parents as Role Models in Children’s Problematic Media Use: A Literature Review. In Karlovitz, T. J. (Ed.), 13th International Conference for Theory and Practice in Education (pp. 18-18). Budapest, Neveléstudományi Egyesület. https://jimdo-storage.global.ssl.fastly.net/file/d5bb040e-2bfd-4c04-a779-64747d54738e/13thAbstracts-Program.pdf

6.

Vitrai, J. (2021. 11. 12.). N3.0 Az egészségfejlesztés jövője [előadás]. Az egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése: egy újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez. tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB Székház.  [letöltés]

 

7.

Kollányi, Zs. (2021). A részvételi módszer szerepe az egészségfejlesztésben [előadás]. Az egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése: egy újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez. tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB Székház  [letöltés]

 

 

 

 

Konferencia előadások (2022)

1.

Benkő, Zs., Tarkó, K. & Lippai, L. L. (2022). A táplálkozás, mint egészségfejlesztő puzzle. In Perge, A. & Tóth, K. (Eds.), III. Leisure Konferencia: A rekreáció színezetei – Absztrakt füzet (pp. 31-32). Miskolci Egyetemi Kiadó.  [letöltés]

2.

Lippai, L. L., Szabó-Prievara, D. K. & Tarkó, K. (2022. 11. 18.). Lelki egészségfejlesztési lehetőségek az iskolában [előadás]. Tudomány: út a világ megismeréséhez – Út az egészségünkhöz. a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából megrendezett hagyományos tudományos felolvasó ülés, MTA SZTAB Orvostudományi Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottsága, MTA TABT Szegedi Akadémiai Bizottság (SZAB Székház).  [letöltés]

3.

Mihálka, M. (2022. 02. 04.). Megelőzhető a kiégés? Pedagógusok kiégésben való érintettsége és a megelőzés alternatívái [előadás]. Értékteremtés - Kihívások a pedagógiában, gyógypedagógiában és a tanárképzésben: XIII. Taní-tani online Konferencia, Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézet. [absztrakt], [előadás]  

4.

Mihálka, M. (2022). A munka és a család életterületének összeegyeztetése során keletkező rizikó- és védőfaktorok. In Steklács, J., & Molnár-Kovács, Zs. (Eds.), 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia  (pp. 441-441).  MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet. https://konferencia.pte.hu/sites/konferencia.pte.hu/files/ONK_absztraktkotet_2022.pdf

5.

Prievara, D. K. (2022). A családi minta szerepe a médiahasználati szokások alakulásában - szisztematikus áttekintés. In Fejes, J. B. & Pásztor-Kovács, A. (Eds.), XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 18th Conference on Educational Assessment : program és összefoglalók = program and abstracts (pp. 64-64). Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola. http://www.edu.u-szeged.hu/pek2022/download/CEA_2022_Book_of_abstracts.pdf

6.

Prievara, D. K. (2022. 04. 05.). A család szerepe az egészséges médiahasználat kialakításában [előadás].  Az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program 2021/2022-es tanév ösztöndíjasainak tudományos konferenciája, SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar.  [letöltés]

7.

Prievara, D. K. (2022). Szülők, példaképek, influenszerek - A média és a látott minta hatása az identitásra és az egészségre [előadás]. "Média, identitás, lokalitás" című konferencia, Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, 2022. 04. 06-07.  [letöltés]

8.

Rádi, O. M., Kerekes, V., Tarkó, K., Prievara, D. K., & Rákosy-Vokó, Z. (2022). Többet Észt-tel az egészségért! Észtország nemzeti alaptantervének elemzése az egészségfejlesztés szempontjából. In Steklács, J., & Molnár-Kovács, Zs. (Eds.), 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia (pp. 480–480). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet. https://konferencia.pte.hu/sites/konferencia.pte.hu/files/ONK_absztraktkotet_2022.pdf

 

 

 

Konferencia előadások (2023)

1.

Tarkó, K., Benkő, Z., & Lippai, L. L. (2023). Az egészség holisztikus és szalutogenetikus modelljének alkalmazása egy empirikus kutatásban. Népegészségügy, 100(2), 97–97. https://nepegeszsegugyi-egyesulet.hu/sites/default/files/2023-08/nepeg2302.pdf

 

 

 

 

Konferencia előadások (2023. 09.01. – 2024.08.31.)

 

1.

Lippai, L., Osváth, V., Szabó-Prievara, D. K., & Tarkó, K. (2023). A lelki egészség és -betegség határát érintő pedagógusi döntések támogatási lehetőségei az iskolai lelki egészségfejlesztés keretrendszerében. In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 14–15). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/
SZAB_Absztraktkotet_2023_vegl.pdf

2.

Mátó, V., Benkő, Zs., Tarkó, K., Mihálka, M., & Pósa, G. (2023). Gyermekvállalási attitűd nappali tagozatos hallgatók körében a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar hét szakján. In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 16–17). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/
SZAB_Absztraktkotet_2023_vegl.pdf

3.

Mihálka, M., Mátó, V., & Pósa, G. (2023). Családpedagógiai tanácsadás - lehetőség vagy szükséglet? In N. Fizel & G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Absztraktkötet (pp. 29–29). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/
szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413

4.

Nádudvari, G. E. (2023). A német romantika pedagógiai válaszai a kor kihívásaira. In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 25–25). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents
/SZAB_Absztraktkotet_2023_vegl.pdf

5.

Nádudvari, G. E., & Paizs, M. A. (2023). Stíluskommunikáció az egészségfejlesztés tükrében. In N. Fizel & G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Absztraktkötet (pp. 28–28). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/
szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413

6.

Osváth, V., & Kis, B. (2023). A gyász sokféle arca a mentálhigiénés munkában. In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 18–18). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/
SZAB_Absztraktkotet_2023_vegl.pdf

7.

Osváth, V., Kis, B., & Lippai, L. (2023). Lelki egészségfejlesztés a köznevelésben - utópia vagy realitás? In N. Fizel & G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Absztraktkötet (pp. 26–27). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/
szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413

8.

Pósa, G., Beták, O., & Nagy, E. (2023). Egyszerű megfigyelési skála a statikus egyensúly változásának követéséhez, gyermekkori flexibilis pes planus esetén. In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 26–26). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/
SZAB_Absztraktkotet_2023_vegl.pdf

9.

Tarkó, K., & Benkő, Zs. (2023). Egészségfejlesztő pedagógus képzés múltja és jelene az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Karán. In N. Fizel & G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia : Absztraktkötet (pp. 25–25). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413

10.

Uitumen, E., & Klára, T. (2023). Exploring the Health Education Curriculum Assessment Tool (HECAT) for analyzing the Mongolian Health Education Curriculum. In I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Programfüzet (pp. 51–51). Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Műszaki Pedagógia Tanszék. https://www.mpt.bme.hu/maholnap/sites/default/files/
I.%20Imre%20S%C3%A1ndor%20Nevel%C3%A9studom%C3%A1nyi%
20Konferencia%20Absztraktk%C3%B6tet_0.pdf#overlay-context=
program%3Fq%3Dprogram

11.

Uitumen, E., & Tarkó, K. (2024). Validation of the health-promoting lifestyle instrument among Mongolian students: a pilot study. In JURE 2024 Book of Abstracts (p. 66). University of Sevilla. https://www.earli.org/assets/files/JURE2024-BOA-270624.pdf

 

 

 

Konferencia előadások (2024. 09.01. – 2025.08.31.)

 

1.

Boda, V., & Mihálka, M. (2024). Óvodapedagógusok mentális egészsége a pedagógushiány árnyékában. In V. Bocsi & C. Csók (Szerk.), XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet – Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában (p. 251). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet. https://onk2024.hu/doc/absztraktkotet_v2.pdf

szekció előadás

2.

Hausingerné Búrány, A., & Tarkó, K. (2025). A táncbeavatkozás hatása a holisztikus egészségdimenziókra és a kognitív tényezőkre serdülők és fiatal felnőttek körében: Szisztematikus áttekintés. In L. Kinyó & K. Dancs (Eds.), XXI. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 21th Conference on Educational Assessment: PÉK 2025 = CEA 2025: Program és összefoglalók = Program and Abstract (p. 55). Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. https://acta.bibl.u-szeged.hu/87285/

szekció előadás

3.

Lippai, L. (2024). Egészség és/vagy jóllét?: Egy integratív jólléti modell egészségfejlesztési nézőpontból. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.), Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 21–22). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86006/

plenáris előadás

4.

Mihálka, M. (2025). A családi élet változásai a digitális kihívások tükrében. In G. Zentai & J. Fináncz (Eds.), 18. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia 2025. április 24–25. = 18th Training and Practice International Conference on Educational Science April 24–25, 2025: Program és absztraktok = Program and Abstracts (p. 147). Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet. https://press.mater.uni-mate.hu/402/

szekció előadás

5.

Mihálka, M. (2025). A kiégés azonosítása. Hogyan tudjuk megragadni a kiégés okait, következményeit? In G. Zentai & J. Fináncz (Eds.), 18. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia 2025. április 24–25. = 18th Training and Practice International Conference on Educational Science April 24–25, 2025: Program és absztraktok = Program and Abstracts (p. 148). Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet. https://press.mater.uni-mate.hu/402/

szekció előadás

6.

Mihálka, M., Benkő, Zs., Tarkó, K., & Mátó, V. (2024). A gyermekvállalási attitűd érzelmi és tudatos tényezői. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Eds.), Egészségfejlesztés holnapután: Rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 46–47). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86017/

szekció előadás

7.

Mihálka, M. (2024). Hogyan előzhetjük meg a kiégést? In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Eds.), Egészségfejlesztés holnapután: Rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 44–45). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86016/

szekció előadás

8.

Nádudvari, G., & Paizs, M. A. (2024). A társas támasz, mint értékcél megvalósulásának lehetőségei a stíluskommunikátor képzésben. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.), Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 80–81). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86033/

szekció előadás

9.

Osváth, V., & Szél, A. (2024). Lehet-e a felsőoktatásban kötelező önismereti foglalkozásokat tartani. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.), Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 84–85). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86035/

szekció előadás

10.

Paizs, M. A. (2024). Az abortusz korlátozásának egészségszociológiai dimenziói – jogi eszközök a pro life – pro choice vita feloldására. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.), Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 33–34). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86011/

szekció előadás

11.

Pósa, G. (2024). Az idősödő társadalom adta nehézségek a munkaerőpiacon. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.), Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 35–36). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86012/

szekció előadás

12.

Tarkó, K. (2025). Az élethosszig tartó tanulás egészségfejlesztő szerepe. In A Lifelong Learning Ökoszisztéma Fejlesztésének kérdései és kihívásai / Trends and Issues of Developing Lifelong Learning Eco-systems: 21. MELLearN Lifelong Learning Konferencia Absztrakt kötet / 21st Conference of MELLearN – Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network Collection of Abstracts (p. 5). MELLearN Egyesület – Felsőoktatási Hálózat az Életen Át Tartó Tanulásért. https://mellearn.hu/conference-call-abstrakt/

plenáris előadás

13.

Tarkó, K. (2024, November 28). Az MTA–SZTE Egészségfejlesztés Kutatócsoport céljai és főbb eredményei [Előadás]. Egészségfejlesztés, lelki egészségfejlesztés és jóllét a köznevelésben – Bemutatkozik az MTA–SZTE Egészségfejlesztés Kutatócsoport, SZAB Székház, Szeged, Magyarország. http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/Pages/Konferenciaszervezes.html

plenáris előadás

14.

Uitumen, E., & Tarkó, K. (2025). Exploring the health-promoting lifestyle and associated factors among Mongolian students. In L. Kinyó & K. Dancs (Eds.), XXI. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 21th Conference on Educational Assessment: PÉK 2025 = CEA 2025: Program és összefoglalók = Program and Abstract (p. 91). Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. https://acta.bibl.u-szeged.hu/87321/

szekció előadás

15.

Uitumen, E., & Tarkó, K. (2025). Factor analysis of the Mongolian version of the healthy lifestyle questionnaire for university students in Mongolia. In A Lifelong Learning Ökoszisztéma Fejlesztésének kérdései és kihívásai / Trends and Issues of Developing Lifelong Learning Eco-systems: 21. MELLearN Lifelong Learning Konferencia Absztrakt kötet / 21st Conference of MELLearN – Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network Collection of Abstracts (p. 116). MELLearN Egyesület – Felsőoktatási Hálózat az Életen Át Tartó Tanulásért. https://mellearn.hu/conference-call-abstrakt/

szekció előadás

16.

Uitumen, E. (2024). Assessment of Health-Promoting Lifestyle Among University Students in Mongolia: A Pilot Study. In V. Bocsi & C. Csók (Szerk.), XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet – Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában (p. 460). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet. https://onk2024.hu/doc/absztraktkotet_v2.pdf

szekció előadás

17.

Vitrai, J. (2024). Koncepció a 21. századi magyar népegészségügy megújítására: Lalonde megközelítésének újragondolása. In K. Tarkó, J. Vitrai, B. B. Németh, & L. L. Lippai (Szerk.), Egészségfejlesztés holnapután: rendszerszemlélet, participáció, együttműködés – Kétnyelvű absztraktkötet (pp. 23–24). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. https://acta.bibl.u-szeged.hu/86007/

plenáris előadás