Conference Presentations
|
Conference
presentations (2021) |
1. |
Kiss, V., & Prievara, D. K. (2021).
„Hogy bírtad?” A kamaszok lelki egészsége és erőforrásaik a
digitális oktatás idején. ["How did you manage?"
Adolescents' mental health and resources in the era of
digital education. ] In Molnár, Gy. & Tóth, E. (Eds.), A
neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos
Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók
(pp. 451-451). Szeged: MTA Pedagógiai Tudományos
Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet.
http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf
|
2. |
Lippai, L. L., Benkő, Zs., & Tarkó, K.
(2021. 11. 12.). A koherenciaérzet megnyilvánulása a
holisztikus egészségdimenziókban a Szeged-Csanádi
Egyházmegyében végzett empirikus életmódkutatás tükrében
[előadás].
[The manifestation of the sense of coherence in the holistic
dimensions of health in the light of an empirical lifestyle
research in the Diocese of Szeged-Csanád [presentation]. ]
Az egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése:
egy újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez.
tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi
Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB
Székház. |
3. |
Lipták, M. Z., & Tarkó, K. (2021). Az
egészség megjelenése a Nemzeti Alaptantervekben (1995-2020).
[Health in the National Curricula (1995-2020).] In Molnár,
Gy., & Tóth, E. (Eds.), A neveléstudomány válaszai a jövő
kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia.
Program, előadás-összefoglalók (pp. 265-265). Szeged:
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, SZTE BTK
Neveléstudományi Intézet.
http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf
|
4. |
Mihálka, M. (2021). A megelőzés
lehetőségei a kiégés és a munka-család konfliktus
kialakulásában. [Prevention of burnout and work-family
conflict.] In Molnár, Gy. & Tóth, E. (Eds.), A
neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos
Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók
(pp. 663–663). Szeged, MTA Pedagógiai Tudományos
Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet.
http://www.edu.u-szeged.hu/onk2021/download/ONK_CES_2021_Absztrakt_Kotet_-_Book_of_Abstracts.pdf
|
5. |
Prievara, D. K. (2021). The Importance
of Parents as Role Models in Children’s Problematic Media
Use: A Literature Review. In Karlovitz, T. J. (Ed.), 13th
International Conference for Theory and Practice in
Education (pp. 18-18). Budapest, Neveléstudományi
Egyesület.
https://jimdo-storage.global.ssl.fastly.net/file/d5bb040e-2bfd-4c04-a779-64747d54738e/13thAbstracts-Program.pdf
|
6. |
Vitrai, J. (2021. 11. 12.). N3.0 Az
egészségfejlesztés jövője
[előadás].
[N3.0 The future of health promotion [presentation].] Az
egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése: egy
újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez.
tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi
Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB
Székház. |
7. |
Kollányi, Zs. (2021). A részvételi
módszer szerepe az egészségfejlesztésben [előadás]. [The
role of the participatory method in health promotion
[presentation].] Az
egészségfejlesztés jövője, a jövő egészségfejlesztése: egy
újabb lépés az egészség holisztikus megismeréséhez.
tudományos felolvasó ülés, MTA TAB Orvostudományi
Szakbizottság Egészségfejlesztési Munkabizottság, SZAB
Székház |
|
Conference
presentations (2022) |
1. |
Benkő, Zs., Tarkó, K. & Lippai, L. L.
(2022). A táplálkozás, mint egészségfejlesztő puzzle.
[Nutrition as a health-promoting puzzle.] In Perge, A. &
Tóth, K. (Eds.), III. Leisure Konferencia: A rekreáció
színezetei – Absztrakt füzet (pp. 31-32). Miskolci
Egyetemi Kiadó.
|
2. |
Lippai, L. L., Szabó-Prievara, D. K. &
Tarkó, K. (2022. 11. 18.). Lelki egészségfejlesztési
lehetőségek az iskolában
[előadás].
[Mental health promotion opportunities in schools
[presentation].] Tudomány: út a világ megismeréséhez – Út
az egészségünkhöz. a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából
megrendezett hagyományos tudományos felolvasó ülés, MTA
SZTAB Orvostudományi Szakbizottság Egészségfejlesztési
Munkabizottsága, MTA TABT Szegedi Akadémiai Bizottság (SZAB
Székház). |
3. |
Mihálka, M. (2022. 02. 04.).
Megelőzhető a kiégés? Pedagógusok kiégésben való
érintettsége és a megelőzés alternatívái
[előadás].
[Can burnout be prevented? Teachers' exposure to burnout and
alternatives for prevention [presentation].]
Értékteremtés - Kihívások a pedagógiában, gyógypedagógiában
és a tanárképzésben: XIII. Taní-tani online Konferencia,
Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézet. |
4. |
Mihálka, M. (2022). A munka és a család
életterületének összeegyeztetése során keletkező rizikó- és
védőfaktorok. [Risk and protective factors in reconciling
work and family life. ] In Steklács, J., & Molnár-Kovács,
Zs. (Eds.), 21. századi képességek, írásbeliség,
esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos
Neveléstudományi Konferencia
(pp. 441-441).
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK
Neveléstudományi Intézet.
https://konferencia.pte.hu/sites/konferencia.pte.hu/files/ONK_absztraktkotet_2022.pdf
|
5. |
Prievara, D. K. (2022). A családi minta
szerepe a médiahasználati szokások alakulásában -
szisztematikus áttekintés. [The role of family patterns in
the development of media use habits - a systematic review.]
In Fejes, J. B. & Pásztor-Kovács, A. (Eds.), XVIII.
Pedagógiai Értékelési Konferencia = 18th Conference on
Educational Assessment : program és összefoglalók = program
and abstracts (pp. 64-64). Szegedi Tudományegyetem,
Neveléstudományi Doktori Iskola.
http://www.edu.u-szeged.hu/pek2022/download/CEA_2022_Book_of_abstracts.pdf
|
6. |
Prievara, D. K. (2022. 04. 05.). A
család szerepe az egészséges médiahasználat kialakításában
[előadás].
[The role of the family in promoting healthy media use
[presentation].] Az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság
Program 2021/2022-es tanév ösztöndíjasainak tudományos
konferenciája, SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar. |
7. |
Prievara, D. K. (2022). Szülők,
példaképek, influenszerek - A média és a látott minta hatása
az identitásra és az egészségre [előadás]. [Parents, role
models, influencers - The impact of media and perceived
patterns on identity and health [presentation].] "Média,
identitás, lokalitás" című konferencia, Szegedi
Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, 2022. 04.
06-07. |
8. |
Rádi, O. M., Kerekes, V., Tarkó, K.,
Prievara, D. K., & Rákosy-Vokó, Z. (2022). Többet Észt-tel
az egészségért! Észtország nemzeti alaptantervének elemzése
az egészségfejlesztés szempontjából. [An analysis of
Estonia's national curriculum from a health promotion
perspective.] In Steklács, J., & Molnár-Kovács, Zs. (Eds.),
21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség
Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi
Konferencia (pp. 480–480). MTA Pedagógiai Tudományos
Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet.
https://konferencia.pte.hu/sites/konferencia.pte.hu/files/ONK_absztraktkotet_2022.pdf
|
|
Conference
presentations (2023) |
1. |
Tarkó, K., Benkő, Z., & Lippai, L. L.
(2023). Az egészség holisztikus és szalutogenetikus
modelljének alkalmazása egy empirikus kutatásban.
[Application of a holistic and salutogenetic model of health
in an empirical study.] Népegészségügy,
100(2), 97–97.
https://nepegeszsegugyi-egyesulet.hu/sites/default/files/2023-08/nepeg2302.pdf
|
|
Conference
presentations
(01.09.2023. – 31.08.2024.) |
1. |
Lippai, L., Osváth, V., Szabó-Prievara,
D. K., & Tarkó, K. (2023). A lelki egészség és -betegség
határát érintő pedagógusi döntések támogatási lehetőségei az
iskolai lelki egészségfejlesztés keretrendszerében.
[Supporting teachers' decisions on the borderline of mental
health and illness in the framework of school mental health
promotion.] In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális
Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet
(pp. 14–15). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
2. |
Mátó, V., Benkő, Zs., Tarkó, K.,
Mihálka, M., & Pósa, G. (2023). Gyermekvállalási attitűd
nappali tagozatos hallgatók körében a Szegedi
Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar hét szakján.
[Childbearing attitudes among full-time students at the
Juhász Gyula Faculty of Education, University of Szeged.] In
K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális
Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 16–17). Juhász
Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
3. |
Mihálka, M., Mátó, V., & Pósa, G.
(2023). Családpedagógiai tanácsadás - lehetőség vagy
szükséglet? [Family counselling - an option or a necessity?]
In N. Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 29–29). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413
|
4. |
Nádudvari, G. E. (2023). A német
romantika pedagógiai válaszai a kor kihívásaira. [The
pedagogical response of German Romanticism to the challenges
of the era.] In K. Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális
Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet
(pp. 25–25). Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
5. |
Nádudvari, G. E., & Paizs, M. A.
(2023). Stíluskommunikáció az egészségfejlesztés tükrében.
[Style communication in the context of health promotion.] In
N. Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 28–28). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413
|
6. |
Osváth, V., & Kis, B. (2023). A gyász
sokféle arca a mentálhigiénés munkában. [The many faces of
grief in mental health work. ] In K. Tarkó & L. Lippai
(Eds), Globális Kihívások - Globális Egészségfejlesztés :
Absztraktkötet (pp. 18–18). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
7. |
Osváth, V., Kis, B., & Lippai, L.
(2023). Lelki egészségfejlesztés a köznevelésben - utópia
vagy realitás? [Mental health promotion in public education
- utopia or reality?] In N. Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 26–27). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413
|
8. |
Pósa, G., Beták, O., & Nagy, E. (2023).
Egyszerű megfigyelési skála a statikus egyensúly
változásának követéséhez, gyermekkori flexibilis pes planus
esetén. [Simple observation scale for monitoring changes in
static equilibrium in flexible pes planus in children] In K.
Tarkó & L. Lippai (Eds), Globális Kihívások - Globális
Egészségfejlesztés : Absztraktkötet (pp. 26–26). Juhász
Gyula Felsőoktatási Kiadó.
http://www.jgypk.hu/tanszek/alkegeszseg/mta2021/documents/ |
9. |
Tarkó, K., & Benkő, Zs. (2023).
Egészségfejlesztő pedagógus képzés múltja és jelene az SZTE
Juhász Gyula Pedagógusképző Karán. [The past and present of
health promotion teacher training at the Gyula Juhász
Faculty of Education at the University of Szeged. ] In N.
Fizel
& G. T. Molnár (Eds.), 150 éve a
pedagógusképzésért – Neveléstudományi konferencia :
Absztraktkötet (pp. 25–25). Juhász Gyula Felsőoktatási
Kiadó.
https://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2023-aprilis/150-eve-230413
|
10. |
Uitumen, E., & Klára, T. (2023).
Exploring the Health Education Curriculum Assessment Tool
(HECAT) for analyzing the Mongolian Health Education
Curriculum. In I. Imre Sándor Neveléstudományi
Konferencia - Programfüzet (pp. 51–51). Budapesti
Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Műszaki Pedagógia
Tanszék.
https://www.mpt.bme.hu/maholnap/sites/default/files/ |
11. |
Uitumen, E., & Tarkó, K. (2024).
Validation of the health-promoting lifestyle instrument
among Mongolian students: a pilot study. In JURE 2024
Book of Abstracts (p. 66). University of Sevilla.
https://www.earli.org/assets/files/JURE2024-BOA-270624.pdf
|