2025. május 8-án az Egyetemi Tavasz keretében került megrendezésre Bozsik Tamara Játszani jó – a játék szerepe az oktatásban című játékpedagógiai workshopja. Az előadás középpontjában a gamifikáció, vagyis a játékosítás oktatásban betöltött szerepe állt. A gamifikáció célja nem csupán a szórakoztatás, hanem a tanulók bevonásának és motivációjának fokozása. A résztvevők megismerhették, hogyan lehet pontozással, rangsorokkal és jelvényekkel élményszerűbbé tenni a tanulást. Bozsik Tamara kitért arra is, hogy a játékosítás nem azonos a szimulációval vagy a puszta játékká alakítással, hanem tudatos tervezést igényel. Az előadásban hangsúlyt kapott a társasjátékok fejlesztő hatása is, különös tekintettel a kognitív és szociális készségekre. A pedagógus szerepe ebben a folyamatban inkább partneri, facilitáló, mintsem irányító. A workshop gyakorlati példákkal szolgált arra, miként lehet az alulmotivált tanulókat is aktivizálni a játékos elemek segítségével. Fontos szempontként hangzott el a megfelelő játék kiválasztása a korosztály, a játékosok száma és a fejlesztési célok figyelembevételével. Az esemény célja az volt, hogy rámutasson: játszani nemcsak jó, hanem hatékony tanulási módszer is lehet.
Fotók: Heraszika Viktória