A közösségi média hatása a nyelvi és vizuális kommunikációra
Hervé-Lóránth Ervin és Kegyes Erika absztraktja
Az utóbbi időben – nem utolsósorban a Pandémia hatására – megváltoztak a digitális médiahasználati szokások, s ez magával hozta a digitális kommunikációs kultúra átalakulását is. A digitális kommunikációs felületek egyszerre szolgálnak munka- és tanulási, illetve kikapcsolódási eszközként/környezetként, a modern kommunikációs csatornák az információszerzés és -közvetítés mellett a kapcsolattartás legfontosabb eszközei is lettek. Mindez kihat a használt eszközökkel kapcsolatos attitűdjeinkre, s nemcsak abban a tekintetben, hogy mennyi időt töltünk el a digitális eszközök és közösségi kommunikációs felületek használatával. Jelentősen megváltoztak a nyelvhasználati szokások és az interakciók szerkezete is. Előtérbe került a vizuális kódolás, felbomlott a nyelv és a kép hagyományos egyensúlya, feloldódott a nyelvi és vizuális kép egysége, és új kódok jöttek létre az új kommunikációs célok elérésének érdekében. Előadásunkban az erre vonatkozó kérdőíves kutatásunk eredményeit mutatjuk be.