Az óvodapedagógus-egyesület képzése Kishegyesen – Vajdaságban is nagy az érdeklődés a játékpedagógia módszer iránt

2020. január 29., 11:55

 

A Brunszvik Teréz Magyar Óvodapedagógusok Egyesülete a hétvégén egynapos továbbképzést tartott Kishegyesen, a Kátai-vendégházban. A képzésnek két előadója volt: Juhász Valéria, a szegedi Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Magyar és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékének tanszékvezetője és Radics Márta, a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézetének gyógypedagógusa és logopédusa.

A mostani tanulmányi hétvége az óvodapedagógusok kérésére jött létre, számolt be lapunknak dr. Szőke Anna, az egyesület elnöke.

 

– Az idei évben ez a második nagy képzésünk, és ami nagyon büszkévé tesz, hogy ezt közkívánatra szerveztük. Az újvidéki magyar ajkú óvónők külön kérték, hogy ismét tartsuk meg ezt a képzést, mert Juhász Valéria és Radics Márta október során már tartott egy rövid előadást erről a témáról. Annak inkább csak figyelemfelhívó jellege volt, és szakkönyveket ajánlottak, viszont ez a téma felcsigázta az óvónők érdeklődését, és bővebben is hallani szeretnének róla. Ezt a találkozást csak most tudtuk összehozni, mert a két előadónknak ez az időpont felelt meg. Nagy örömömre komoly érdeklődés volt a képzés iránt, közel negyvenen jelentkeztek. Kisebb volumenű eseményt terveztünk, emiatt sajnos vissza kellett utasítani néhány érdeklődőt – mondta el Szőke Anna, majd hozzáfűzte, hogy a mostani

 képzést az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatja, s a Magyar Nemzeti Tanács is figyelemmel kíséri az egyesület munkáját.  Végezetül arról is szólt, hogy az idén márciusban is megszervezik a bábfesztivált, majd áprilisban egy magyarországi továbbképzésen vesznek részt, májusban pedig sort kerítenek a magyar óvodás színjátszó találkozóra. A találkozó az idén lesz 25 éves, mondta.

A két előadó ez alkalommal nem egy tipikus előadást hozott a vajdasági óvodapedagógusoknak, hanem játékokat, számolt be lapunknak Juhász Valéria tanszékvezető.

– Arról volt szó, hogy játékok segítségével hogyan lehet jól előkészíteni az iskolai írás-olvasásra nevelést. Az agy már 4-5 éves korban elég érett ahhoz, hogy ezeket a kognitív képességeket fejlesszük. Mi ehhez nem fejlesztő füzeteket használunk, hanem játékokon keresztül tesszük. A továbbképzésre is olyan jellegű játékokat hoztunk, amelyek elsősorban a szókincsfejlesztésre irányulnak – mondta a tanszékvezető, majd arról is szólt, hogy a tanuláshoz szükséges a motiváció. A játék pedig az a tevékenység, amelynek irányába nyitottak a gyerekek és örömként élik meg. Épp ezért a játékon keresztül indirekt módon tudnak tanulni. A megszokott iskolás módszer azt érzékelteti a gyerekkel, hogy ő fejlesztésre szorul, viszont a különböző játékokat különböző szinteken tudják megvalósítani.

A játékos nyelvi fejlesztés módszerét már közel öt éve alkalmazzák, és elsősorban pedagógus-képzéseket, műhelymunkákat tartanak ennek kapcsán, mondta el Radics Márta.

Online elérhetőség:

https://www.magyarszo.rs/hu/4208/vajdasag_kishegyes/214645/J%C3%A1tszva-tanulni.htm
 
DSC 1452
Aperture: 4Camera: NIKON D3300Iso: 800Orientation: 1
« 1 A 30 »
e-mail