Archívum

Facebookon


« | Főoldal | »

Hallgatóink szereplése a 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencián Nyomtatóbarát változat

Szerző: admin | 2011. május 2.

Hallgatóink szereplése a 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencián

A Felnőttképzési Intézet négy II. évfolyamos Andragógia MA szakos hallgatója szerepelt sikerrel a MELLearN – Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért Egyesület szervezésében megrendezett 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencián.  A 2011. április 21-22-én, a Veszprémi Egyetemen megtartott konferencia a felnőttképzési szakma legrangosabb konferenciája.

A konferencia tematikája illeszkedett az Európa 2020 Stratégia prioritásaihoz. Az európai térség gazdasági és kulturális fejlődésében – az Európa 2020 Stratégia megfogalmazásaival összhangban – kiemelt szerepe van annak, hogy a polgárai rendelkezzenek az egész életüket meghatározó digitális világban a beilleszkedés készségeivel, a mobilitás és a változások kezelésének kompetenciáival, a fenntartható növekedés kritériumainak és az inkluzív és intelligens növekedés feltételeinek ismereteivel.

Csehó  Orsolya „ Lehet-e szerepe a felsőoktatásnak és a felnőttképzésnek a környezettudatosság erősítésében?” című előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a környezettudatos magatartás és a környezetért felelős életvitel szükségességének tudatosítása a közoktatás mellett, a felsőoktatás és a felnőttképzés feladata is. Előadásában bemutatta saját innovációját, az ökotanácsadó-animátor-referens egymásra épülő, három képzési szintből álló felnőttképzési program és az ökoandragógus szakirányú továbbképzés tartalmi elemeit.

Farkas Erika A felnőttképzés és a munkaerő-piaci mobilitás összefüggései a Dél-alföldi régióban című előadásában azt mutatta be, hogy a Dél-alföldi régió munkaerő-piaci folyamatainak alakításában meghatározó szerepet játszó különböző érdekszférák − a foglalkoztatók, a képző intézmények, a potenciális munkavállalók – milyen motivációval vesznek részt a munkaerő mobilitás alakításában. Kutatási eredményei alapján felhívta a figyelmet a Dél-alföldi régió felnőttképzési kibocsátása és a munkaerő-piaci kereslet közötti inkongruenciára.

Hangya Dóra Esélyegyenlőségi kérdések a felnőttképzésben – törvényi kötelezettség kontra gyakorlati megvalósulás címmel tartott előadást. Előadásában kiemelte a fogyatékossággal élők alacsony munkavállalási esélyeit. Kutatásai alapján ismertette a felnőttképzési szakemberek felkészültségének mértékét az egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása terén. Nemcsak a problémákat tárta fel, hanem bemutatta megoldási javaslatait, és a problémák enyhítésére kidolgozott, saját fejlesztésű eszközeit.

Leszkó  Hajnalka Az előzetes tudás mérésének, elismerésének módszertana című előadásában konkrét módszertani útmutatást nyújtott a nem formális és informális tanulási eredmények mérésére és értékelésére vonatkozóan. Bemutatta azt a mérőeszköz-csomagot, amelyet a „Felnőttoktató OKJ-s szakképesítés” egy moduljához készített el és ezen keresztül ismertette azokat az eszközöket, módszereket, lépéseket, eljárási metódusokat, melyek azt a célt szolgálják, hogy a felmért személy minden tudáseleme a felszínre kerülhessen, megfelelő hangsúlyt kapjon és érvényesülhessen.

Hallgatóik szakmai felkészültségét bizonyítja, hogy előadóként meghívást kaptak a rangos konferenciára, ahol lehetőségük volt szakmai kapcsolatok építésére és az andragógus szakma elismert képviselőitől kaptak szakmai visszajelzéseket, hasznos tanácsokat és elismerő szavakat.

A konferencia előadások hamarosan elérhetőek lesznek a www.mellearn.hu honlapon.

Gratulálunk!

Dr. Farkas Éva

Hallgatóink a konferencia egyik plenáris előadójával, a finn Markku Markkula úrral, aki az Európai Unió Régiók Bizottságának tagja

Kategóriák: Eredmények | Nincsenek kommentek. »

Kommentek

A kommenteléshez be kell jelentkezni!