Skip navigation

Ellenőrző kérdések és válaszok

Gondolatok az óvodai informatikáról

 

Milyen névvel szokták illetni manapság a mai felgyorsult technikai világba születő gyermekeket?

 

Soroljon fel érveket, hogy miért tartja szükségesnek az óvodákban bevezetni a számítógép használatát!

 

Mi az a digitális szakadék?

 

Mi a különbség a „drill and practice” és az „open-ended” oktató programok között?

Mit tartsunk szem előtt?

 

 

Milyen digitális eszközökkel találkozhat a gyermek?

 

Sorolja fel milyen, mennyi időt tölthetnek a különböző korú gyerekek a digitális eszközök előtt!

 

Mire kell figyelni az eszközök rendszeres használatával kapcsolatban?

 

Milyen legyen a digitális eszköz, amivel a gyerek találkozik?

 

Milyen legyen a program vagy játék a digitális eszközön?

 

Milyen szabályai vannak a számítógép használatának az óvodában?

 

Jellemezze a "Brunszvik Teréz óvodai számítógépes program" által megnyert informatikai eszközön szereplő szoftvereket!

Áttekintés az óvodában használható informatikai eszközökről

 

Mi számít informatikai eszköznek?

 

Mit nevezünk információnak?

 

Ismertesse a TUFF-CAM 2 eszközt!

 

Ismertesse a BEE-BOT eszközt!

 

Hogyan érdemes használni a BEE-BOT robot méhecskét?

 

Sorolja fel az interaktív tábla használatának előnyeit az óvodás foglalkozáson!

 

Soroljon fel ingyenes és fizetős weboldalakat, ahol ovisoknak szóló játékok, programok érhetők el!

Matematikai nevelés alapjai

 

Mik a matematika tanítással szembeni elvárások az óvodában?

Óvodai matematikai nevelés története

 

Kinek a nevéhez fűződik az első magyarországi óvoda megnyitása? Mikor nyitották meg? Milyen ismereteket adtak át az akkori gyerekeknek?

 

Adja meg a matematika kapcsolatrendszerét!

Óvodai matematikai nevelés tartalma és fejlesztő feladatai

 

Milyen tevékenységi körökbe csoportosítható az óvodai matematika?

 

Adja meg az összehasonlítás tevékenységi kör lényegét!

 

Milyen szerepe van az összehasonlításnak a fogalmak kialakulásában?