Ellenőrző kérdések és válaszok
Gondolatok az óvodai informatikáról
Milyen névvel szokták illetni manapság a mai felgyorsult technikai világba születő gyermekeket?
Soroljon fel érveket, hogy miért tartja szükségesnek az óvodákban bevezetni a számítógép használatát!
Mi az a digitális szakadék?
Mi a különbség a „drill and practice” és az „open-ended” oktató programok között?
Mit tartsunk szem előtt?
Milyen digitális eszközökkel találkozhat a gyermek?
Sorolja fel milyen, mennyi időt tölthetnek a különböző korú gyerekek a digitális eszközök előtt!
Mire kell figyelni az eszközök rendszeres használatával kapcsolatban?
Milyen legyen a digitális eszköz, amivel a gyerek találkozik?
Milyen legyen a program vagy játék a digitális eszközön?
Milyen szabályai vannak a számítógép használatának az óvodában?
Jellemezze a "Brunszvik Teréz óvodai számítógépes program" által megnyert informatikai eszközön szereplő szoftvereket!
Áttekintés az óvodában használható informatikai eszközökről
Mi számít informatikai eszköznek?
Mit nevezünk információnak?
Ismertesse a TUFF-CAM 2 eszközt!
Ismertesse a BEE-BOT eszközt!
Hogyan érdemes használni a BEE-BOT robot méhecskét?
Sorolja fel az interaktív tábla használatának előnyeit az óvodás foglalkozáson!
Soroljon fel ingyenes és fizetős weboldalakat, ahol ovisoknak szóló játékok, programok érhetők el!
Matematikai nevelés alapjai
Mik a matematika tanítással szembeni elvárások az óvodában?
Óvodai matematikai nevelés története
Kinek a nevéhez fűződik az első magyarországi óvoda megnyitása? Mikor nyitották meg? Milyen ismereteket adtak át az akkori gyerekeknek?
Adja meg a matematika kapcsolatrendszerét!
Óvodai matematikai nevelés tartalma és fejlesztő feladatai
Milyen tevékenységi körökbe csoportosítható az óvodai matematika?
Adja meg az összehasonlítás tevékenységi kör lényegét!
Milyen szerepe van az összehasonlításnak a fogalmak kialakulásában?