Skip navigation

Geometria

A geometria rész első animációja síkbeli tájékozódáshoz készült. A térkép használható akár kinyomtatva, vagy akár interaktív táblán. A játék lényege, hogy a kezdőpontot jelölő nyilas táblától eljussunk a kockás zászlóval jelölt célig. Amikor ránk kerül a sor, megforgatjuk a számos szerencsekereket és annyit lépünk előre, amennyit az mutat. Ha lépés közben egy útkereszteződéshez érünk, akkor a színkereket is meg kell forgatni, és arra kell folytatni az utunkat, amit az mutat. Természetesen, akár visszafelé is haladhatunk a táblán, szerencsénktől függően. Ez a fajta társasjáték a geometriai tájékozódáson túl rámutat a gyerekeknek arra is, hogy gyakran befolyásolja a játék kimenetelét a szerencse, mint magunk által nem irányítható tényező. („open-ended” típusú feladat)

A geometria második animációja a síkon ábrázolt térbeli tájékozódást hivatott elősegíteni.

Egyszer egy vadász különleges oroszlánt látott! Az oroszlán teste pálcikákból állt össze, az egyik pálcika végén egy bolha állt. Ha a vadász rámutatott a pálcika másik végére, akkor a bolha oda ugrált. Próbáld ki te is és közben mond, merre ugrál a bolha![1]



[1] MUNKÁCSY KATALIN–BONTOVICS IGNÁC: A térszemlélet fejlesztése, A 2007-2008. Évi Varga Tamás Módszertani Napok Kiadványa