Skip navigation

További ötletek óvodapedagógusoknak interaktív feladatok készítéséhez

Az eddig említett interaktív játékokon kívül még számtalan lehetőség van az informatikai eszközök használatára. A Microsoft Office programcsalád PowerPoint programja is kínál lehetőséget. Egy egyszerű példa a használhatóságára: Az első diára helyezzünk egy többfiókos komódot. Minden fiókjához rendeljünk hozzá egy akciógomb hivatkozást, melynek segítségével egy másik, akár nem soron következő, diára tudunk ugrani. A többi diára már lehet képeket, mesét, egyéb feladatokat rakni, ahonnan már egy történet elindítható, kialakítva ezzel egy csillagpontos szerkezetet. A beállítható animációk segítségével még izgalmasabbá, érdekesebbé tehető a foglalkozás.

A SMART Notebook szoftver is kínál még sok lehetőséget. Egyszerűbb használatban úgy működik, mint egy PowerPoint, annyi pozitív különbséggel, hogy itt a felhelyezett alakzatok mozgathatók a vetítés alatt is. A SMART Notebookhoz már vannak előre elkészített feladatok kicsiknek, csak keresgélni kell a korábban tárgyalt szempontok szerint.

Zárásként legyen itt egy példa, ami a SMART oldalán található[1].

A feladat az, hogy felső sorban található alakzatok alá helyezzük azokat a jobboldali kupacban lévő tárgyakat, amelyek formája hasonlít felső sorbeliek valamelyikére. Nem kell feltétlenül minden tárgynak helyet találni a táblázatban.

A program működésének feltérképezése után, magunk is összeállíthatunk ehhez hasonló vagy akár összetettebb feladatokat is.

Óvodásoknak szóló további feladatok a SMART Notebook szerverén:

http://exchange.smarttech.com/search.html?q="kindergarten"#page=1

Az itt található animációk bármelyike web böngészőbe online módon futtatható, nem szükséges még nézőprogramot sem telepíteni.