Interaktív elemi matematikai feladatok óvodapedagógusoknak
Mire figyeljünk óvodapedagógusként?
Az óvodáskorú gyermek digitális kompetenciáinak fejlesztése nem könnyű feladat, komoly kihívás pedagógusaink számára. Hiszen legtöbbünk már jó néhány éve a pályán van. Sajnos azonban sokak számára nehézséget okoz a számítógépes munka elsajátítása.[1] Ahhoz azonban, hogy gyermekeinket megfelelően tudják fejleszteni e téren is, magukat is képezniük kell. Az óvónő ugyanis akkor tud csak minőségi fejlesztést nyújtani, ha ő maga is megfelelő kompetenciákkal rendelkezik. A számítógéppel végzett munkának az óvodában komoly szabályai vannak:
- szükséges egy nyugodt sarok kialakítása megfelelő eszközökkel, berendezéssel és megfelelő megvilágítással
- egyszerre csak 4-5 gyermek tartózkodhat a gépnél és egyszerre csak 1 gyermek dolgozhat a számítógéppel, a többiek csak figyelhetik, szóban segíthetik
- a számítógépnél való tartózkodás gyermekenként maximum 10-15 perc
- a számítógéppel végzett munka során csakis képességfejlesztő programokkal dolgozunk, illetve internet használata esetén a cél elérése érdekében a megfelelő internetes oldalon
- fontos a pedagógus kontrollja és irányítása (Csupán a számítógép jelenléte nem elegendő, a megfelelő felkészítés sokkal fontosabb. A szoftverek önmagukban tehát keveset érnek, és a jelen lévő pedagógusnak hatalmas szerepe van az eredmények elérésében.)
[1] PEKÁROVÁ Jana (2009): Digitálne technológie v materskej škole: vybrané otázky - rigorózna práca.