Skip navigation

Halmazalkotás

A halmazalkotás első animációja a halmazképzés tevékenységébe tartozik.

A feladat, hogy segítsünk Róka Rokkónak szétválogatni a gombjait, a szempont a gyermek saját ötlete, azaz például azt mondja, hogy először színek szerint válogat, majd újra kezdi és másodjára méret szerint válogatja őket szét. A játék egy „open-ended” játék, azaz több különböző jó megoldás is születhet. A gyermek tetszőlegesen válogathat és az ellenőrzést a pedagógussal együtt kell megtenni. Hibás csoportosítás estén, a „Miért ebbe a csoportba tetted?” kérdéssel kezdeményezhetjük a javítást.

A halmazalkotás második és harmadik animációja, már a relációkat is alkalmazza, vagyis elemeket kell összehasonlítani.

A második animációban a képen látható személyek és tárgyak összehasonlítását kell elvégezni. Ez a játéktípus a „drill and practice” csoportba tartozik, azaz csak egy helyes megoldása lehet, és a már korábban megismert tudást gyakoroltatja, itt például a kisebb-nagyobb relációt. A program hibaellenőrzés után visszajelzést ad, ha nem megfelelő helyre helyezzük a nyilat.

Harmadik animációnk a halmazok elemszámának sorba rendezését gyakoroltatja.

Ebben a feladatban öt kosarat látunk eltérő darabszámú zöldségekkel vagy gyümölcsökkel. A feladat az, hogy darabszám szerinti növekvő sorrendet képezzünk. Szintén fontos, hogy tudatosuljon a gyermekben, hogy az adott darabszám számít, és nem az, hogy mekkora az adott zöldség vagy gyümölcs mérete. („open-ended” típusú feladat)