Skip navigation
Bevezetés a gyermekkor történetébe
Bevezetés a gyermekkor történetébe
Tartalomjegyzék
1. A gyermekkortörténet historiográfiája
1.1. Új tudomány születése
1.2. A gyermekkortörténet bölcsőjénél
1.3. Ariès mellett és ellen
1.3.1. Ariès-követők: a „diszkontinuitás-elmélet” képviselői
1.3.2. Ariès-kritikusok: a „kontinuitás-teória” hívei
1.4. Lloyd DeMause pszichogenetikus fejlődésmodellje
1.5. Újabb korok, újabb elméletek
1.6. A gyermekkor mint társadalmi konstrukció
Kérdések, feladatok
2. A reformáció és a kora újkor gyermekképe
2.1. Luther gyermekfelfogása
2.2. „Evilági aszkéták” nevelése
2.3. Nevelési útmutatók, illemtankönyvek gyermekképe
2.4. A tömeges oktatás kialakulása: egy zárt világ születése
2.5. Ambivalencia a családi nevelés hétköznapjaiban
2.6. Törődés a gyermekekkel – holland és magyar hétköznapok
Kérdések és feladatok
3. A „nevelés évszázada”
3.1. Nevelés minden áron
3.2. Az életben maradás esélyei
3.3. Megszabadulás a gyermektől
3.4. Lassú változások a családon belül
3.5. A változások okai
3.6. A pedagógiai pamfletirodalom felvirágzása
3.7. A felvilágosult abszolutizmus gyerekképe
3.8. Rousseau kettős arca
3.9. Rousseau hatása
Kérdések és feladatok
4. A változások kora: a 19. század
4.1. „Otthon, édes otthon”
4.2. A gyermeklét új elemei
4.3. Az anyaság új dimenziói
4.4. Apák új szerepben
4.5. A gyermekmunka
4.6. „Fekete pedagógia” és testi fenyítés
4.7. A gyermek évszázadának hajnalán
Kérdések és feladatok
5. A „gyermek évszázada”?
5.1. Mítoszteremtés és demitologizálás
5.2. A behaviorizmus gyermekképe
5.3. A szófogadó gyermek
5.4. Az önérvényesítő gyermek
5.5. Nevelési tanácsadó irodalom Magyarországon a második világháború után
Kérdések és feladatok
Irodalomjegyzék
«
Előző
|
Következő
»
5. A „gyermek évszázada”?
Tartalom
5.1. Mítoszteremtés és demitologizálás
5.2. A behaviorizmus gyermekképe
5.3. A szófogadó gyermek
5.4. Az önérvényesítő gyermek
5.5. Nevelési tanácsadó irodalom Magyarországon a második világháború után
Kérdések és feladatok
«
Előző
|
Következő
»