Kérdések és feladatok
Feladat
1. Jellemezze Luther gyermekfelfogását!
2. Hogyan vélekedi Luther a gyermek akaratáról?
3. Milyennek tekinti Luther az újszülöttet etikai szempontból?
4. Milyen nevelési módszer szükségessége következik ebből?
5. Mit jelent a kifejezés: „fáradhatatlan hivatásvégzés”?
6. Mutassa be és jellemezze a protestáns életideált!
7. Mit jelen a kifejezés: „evilági aszkéta”?
8. Mely erények megvalósítására törekedett Benjamin Franklin?
9. Mit jelent a kifejezés: hortatív névadás?
10. Mit jelent a kifejezés: „belülről vezérelt ember”?
11. Mit jelen a szó: „kegyesség” (pietas)?
12. Milyen nevelési célok megvalósítására törekedett John Locke?
13. Mit jelent a szó: „intrúzió”?
14. Mi volt a janzenizmus? Milyen volt a gyermekképe?
15. Mi volt a Port Royal?
16. Mit jelentett a 17-18. századi szülők gyakorlatában a „gyermektől való megszabadulás”?
17. Mit jelent az „ambivalencia” DeMause értelmezésében?
18- Elemezze Koedijk és Jan Steen gyermektematikájú zsánerképeit!
19. Milyen gyermekkortörténeti érdekességet tartalmaz Johan de Brune Emblemata című képsorozata?
20. Hogyan viszonyultak - Péter Katalin és munkatársai elemzései szerint - a kora újkori magyar arisztokrata urak gyermekeikhez?
21. Mi volt a „Fallhut” (Fallhaube)?