Skip navigation

2.2. A logikai készlet más reprezentációi

A gyermekek számára rendkívül fontos, hogy a fejlesztés sokféle reprezentáción történjen, hiszen egy készlettel végzett tevékenységeken szerzett tapasztalatok nem transzferálódnak más reprezentációkra. Az óvodás gyermekeknek különösen szerencsés, ha a logikai készletnél kevésbé absztrakt, kedves, motiváló bábukkal, tárgyakkal, kártyákkal játszhatnak. Ezekkel lehetőségünk van jobban kihasználni az érzékszervi változatosság által nyújtott lehetőségeket, például a tulajdonságok hallás (hogyan zörög) vagy tapintás útján (mivel van töltve a bábu vagy babzsák, milyen a felülete, formája) is megkülönböztethetők. A megvalósítás épülhet az irányok, mennyiségek megkülönböztetésére is, így még sokoldalúbb fejlesztést tesz lehetővé.

 

Feladat: Keressük meg a képen látható készletek elemeinek rendszerét, rajzoljuk meg a gráfját, és számoljuk össze az elemek számát!