Skip navigation

3.4. Vizuális memória fejlesztése

Képalkotás játék:

Mutatunk tíz másodpercig egy képet, ami alatt a gyermekeknek nem szabad a készlethez nyúlni, majd a képet letakarjuk, és a gyermekeknek a saját készletükből ki kell rakniuk ugyanazt a képet.

Ábra: Memória

Gyermekeknek természetesen kevesebb darabból álló, egyszerűbb képeket alkothatunk. Könnyíti a reprodukálást, ha a kép ábrázol valamilyen, a gyermekek által felismerhető tárgyat.

Memóriajáték:

Az elemek képét kártyákra rajzoljuk, és akár játékonként más-más módon meghatározzuk az összetartozó párokat, például lehet egy elem párja az, amely csak lyukasságban tér el tőle, vagy a nehezebb változat, amikor csak méretben térnek el az egy párt alkotó elemek. Ezután a memóriajáték szabályainak megfelelően lefordítjuk a kártyákat, és a soron következő játékos felfordít egy kártyát, majd egy másikat, amelyről azt gondolja, hogy az először fordított kártya párja lehet. Ha a két kártya tényleg egy pár, akkor a játékos felveheti őket, és folytathatja a kártyák felfordítását. Az győz, aki több kártyát szerzett meg. Játszhatunk úgy, hogy a kártyák táblázatba rendezetten, de úgy is, hogy rendezetlenül helyezkednek el.