Skip navigation

12. Ismétlő/ önellenőrző feladatok

 

1.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Ismételje át a szöveg alapján a következő tartalmakat! Kísérelje meg egy-egy szituáció felvázolását az adott fogalom köré! (Használja segítségül az irodalmakat és hivatkozásokat!)

episztémia (……..); Nem-episztémikus látás (…………)

belső kép (……..);; általános fogalmi kép (……..); stimulus;ős-formaképzetek(……..);

http://www.staff.u-szeged.hu/~pleh/magyar/cikkek/ujkommunikacio.htm

http://www.hunfi.hu/nyiri/ELTE_2000_conf.htm).

http://www.staff.u-szeged.hu/~pleh/magyar/cikkek/ujkommunikacio.htm

2.Ismétlő/ önellenőrző feladat:   az 1. kép kinek a műve? és hogyan érvénesek rá a fentebb megfogalmazottak? (1 oldal)

3.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Kérem, röviden ( kb. 10 mondatban) értelmezze az utóbbi, és a következő mondat tartalmát! Próbálja példával megvilágítani állításait! Kapcsolja össze, ha lehetséges az 1. képpel kapcsolatos előző észrevételeivel!

4.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Értelmezze a ventrálisés dorsális pályák jellegzetsségeivel öszsefüggő pedagógiai fejlesztési lehetőségeket! Tegyen kísérletet példák állítására is!( 10 mondat)

5.Ismétlő/önellenőrző feladat: Értékelje a fenti Wittgenstein idézetet a vizuális paradigma értelmezéséhez!

6.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Foglalja táblázatba tendenciák szerint a fenti táblázat( 38. old. 3. táblázat)irányait! Keressen képanyagot ezek illusztrálására! ( 2  A/!-es oldal 1.5- ös sorközzel,6-10cm-es keretezett lképanyaggal)

7.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Pléh Csaba http://www.socialscience.t-mobile.hu/2001_marc/brosura_htm/pleh.htm értekezées alapján kísérelje meg összefoglalni a kepi kommuikáció történeti lényegét! ( 5 oldal)

8. Ismétlő/ önellenőrző feladat:  http://www.escher.hu/cikkek/terszem6.php Kérem, alkalmazza az olvasottakat és látottakat a kép fenti értelmezéséhez, főként az illúzió területén!

9. Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Válasssszon ki egy 20. századi festményt! Magyaráza el rajta keresztül az aisztésziszt fogalmát! Ellenőrizze nézetét a fenti szövegek alapján!

10.Ismétlő/ önellenőrző feladat:   Értékelje Spranger tipológiájának „ fő életcél”- című  oszlopában megjelenteket a pedagógia mai gyakorlatára vetítve! Írjon le egy képzeletbeli embert ezekkel a tulajdonságokkal! ( 1 oldal)

11.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Ismertesse saját szavaival az ‘ ismeretalapú szabályozás’ és a ‘normatív’ fogalmakat a tervezés problematikája területén! ( 1 oldal)

12.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Véleménye szerint a fenti döntési folyamat hol tart 2015-ben? ( 1 oldal)

13.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Saját szavaival írja le azokat személyiségjegseket, amelyek az alábbi (46. old./ 5.sz) táblázatban megjelenő számsort indukálják!

14.Ismétlő/ önellenőrző feladat: “…nem elegendőek a hagyományok tehetetlenségi erejével szemben”…Kérem értelmezze az idézett részt a tantervi szabályozás problematikussága szempontjából! ( 1 oldal)

15.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  emléje ki   a fenti szövegből a 10 leglényegesebbnek ítélt szövegelemet! ( dolgozzon a szövegben!)

16.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Próbálja saját szavaival megfogalmazni a ‘ PLANETÁRIS KOMMUNIKÁCIÓ ’ lényegét, eszközrendszerét! ( min. 1 oldal)

17.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Kérem, az előzőek és a következő vélekedéseket rendezze táblázatba jellemzőik alapján! ( Rövid indoklást mellékeljen az egyes csoportokhoz! )

18.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Hundertwasser alábbi képe mennyiben szolgálja a képi kommunikéció célját?( “ mellékesen”: keresse meg  a kép adatait is ! )

19.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Fogalmazza meg saját szavaival a tudás fogalmának 10 lényeginek  tartott elemét!

20.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Kísérelje meg a Bloom-piramis elemeit a fenti három kategóriában elhelyezni- indoklással!

21.Feladat:, Kérem, foglalja össsze saját szavaival mindazt, amit a tanulásról ,mint tevékenységről vél! (1 oldal) Használja az alábbi anyagokat segítségül!

http://www.cidi.it/insegnare/articoli/europa.htm

http://www.oki.hu/cikk.php?kod=eu-dok-firenzei.html

22.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  A kiemelt szöveg tartzalmát kérem bővebben, saját szavaival kifejteni! ( ½ oldal)

23. Ismétlő/ önellenőrző feladat:    Kérem, tegyen különbséget a’szándéktalan’ és a ‘szándékos’ tanulás tartalma között! ( ½ oldal)

24.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Hippkrátész tipológiájában melyik a legkevésbé tartós érzelmeket felmutató csoport?

25.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Melyek a személyiségfogalmának teljeskörű megközelítésére alkalmas elmélet-csoportok?

26.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Véleménye szerint melyszemélyiségelméleti csoporthoz tartozik Ericson kreativitás kategórriája?

27.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Kinek mely elméleti formája tartalmazza vizuális szempontból legmélyebb elemzést a műalkotásról?

28. Ismétlő/ önellenőrző feladat: A Piaget-Inhelder model milyen szakaszokat különböztet meg a kognitív műveletvégzés szakaszolásában?

29. Ismétlő/ önellenőrző feladat: Howard Gaardner rendszerének melyik a négy  az alapvető pszichés jelensége?

30.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Guilford nevezetes rendszerének melyek a legfontosabb elemei?

31.Ismétlő/ önellenőrző feladat Mi az “adaptiv viselkedés”lényege?

32.Ismétlő/ önellenőrző feladat:  Milyen értelemben használjuk a ‘ motívum’ kifejezést  a pszichológiai szakirodalomban?

33.Ismétlő/önellenőrző feladat: Vesse össz a fenti felsorolást (6.4. pont alatt!) s  Maslow-féle  szükségletpiramis értéktartalmaival! ( 1 oldal)

34.Ismétlő/önellenőrző feladat: Vezesse le a 9. táblázat vizszintesen egymásból következő tételeit!

35.Ismétlő/önellenőrző feladatFejtse ki, miért lehet stratégiai kérdés a kompetencia a tanítás-tanulás mint rendszer folyamatában?

36.Ismétlő/önellenőrző feladat: A rendszerekés alrendszerek viszonyának  legfőbb tulajdonsága:… ( 1 bővített mondatban!)

37.Ismétlő/önellenőrző feladat Mi a jellemző különbség a struktúra és a szerveződés között?

38.Ismétlő/önellenőrző Kérem, próbálja elemezni és értelmezni a z 1. ábra lényegi összefüggéseit! ( 1 oldal)

39.Ismétlő/önellenőrző Kérem, kísérelje meg az1-2-3-4-5-ábrák belső fejlődését leírniés azt, hogy lesz ebből kompeteencia…!