12. Ismétlő/ önellenőrző feladatok
1.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Ismételje át a szöveg alapján a következő tartalmakat! Kísérelje meg egy-egy szituáció felvázolását az adott fogalom köré! (Használja segítségül az irodalmakat és hivatkozásokat!)
episztémia (……..); Nem-episztémikus látás (…………)
belső kép (……..);; általános fogalmi kép (……..); stimulus;ős-formaképzetek(……..);
http://www.staff.u-szeged.hu/~pleh/magyar/cikkek/ujkommunikacio.htm
http://www.hunfi.hu/nyiri/ELTE_2000_conf.htm).
http://www.staff.u-szeged.hu/~pleh/magyar/cikkek/ujkommunikacio.htm
2.Ismétlő/ önellenőrző feladat: az 1. kép kinek a műve? és hogyan érvénesek rá a fentebb megfogalmazottak? (1 oldal)
3.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Kérem, röviden ( kb. 10 mondatban) értelmezze az utóbbi, és a következő mondat tartalmát! Próbálja példával megvilágítani állításait! Kapcsolja össze, ha lehetséges az 1. képpel kapcsolatos előző észrevételeivel!
4.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Értelmezze a ventrálisés dorsális pályák jellegzetsségeivel öszsefüggő pedagógiai fejlesztési lehetőségeket! Tegyen kísérletet példák állítására is!( 10 mondat)
5.Ismétlő/önellenőrző feladat: Értékelje a fenti Wittgenstein idézetet a vizuális paradigma értelmezéséhez!
6.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Foglalja táblázatba tendenciák szerint a fenti táblázat( 38. old. 3. táblázat)irányait! Keressen képanyagot ezek illusztrálására! ( 2 A/!-es oldal 1.5- ös sorközzel,6-10cm-es keretezett lképanyaggal)
7.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Pléh Csaba http://www.socialscience.t-mobile.hu/2001_marc/brosura_htm/pleh.htm értekezées alapján kísérelje meg összefoglalni a kepi kommuikáció történeti lényegét! ( 5 oldal)
8. Ismétlő/ önellenőrző feladat: http://www.escher.hu/cikkek/terszem6.php Kérem, alkalmazza az olvasottakat és látottakat a kép fenti értelmezéséhez, főként az illúzió területén!
9. Ismétlő/ önellenőrző feladat: Válasssszon ki egy 20. századi festményt! Magyaráza el rajta keresztül az aisztésziszt fogalmát! Ellenőrizze nézetét a fenti szövegek alapján!
10.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Értékelje Spranger tipológiájának „ fő életcél”- című oszlopában megjelenteket a pedagógia mai gyakorlatára vetítve! Írjon le egy képzeletbeli embert ezekkel a tulajdonságokkal! ( 1 oldal)
11.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Ismertesse saját szavaival az ‘ ismeretalapú szabályozás’ és a ‘normatív’ fogalmakat a tervezés problematikája területén! ( 1 oldal)
12.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Véleménye szerint a fenti döntési folyamat hol tart 2015-ben? ( 1 oldal)
13.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Saját szavaival írja le azokat személyiségjegseket, amelyek az alábbi (46. old./ 5.sz) táblázatban megjelenő számsort indukálják!
14.Ismétlő/ önellenőrző feladat: “…nem elegendőek a hagyományok tehetetlenségi erejével szemben”…Kérem értelmezze az idézett részt a tantervi szabályozás problematikussága szempontjából! ( 1 oldal)
15.Ismétlő/ önellenőrző feladat: emléje ki a fenti szövegből a 10 leglényegesebbnek ítélt szövegelemet! ( dolgozzon a szövegben!)
16.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Próbálja saját szavaival megfogalmazni a ‘ PLANETÁRIS KOMMUNIKÁCIÓ ’ lényegét, eszközrendszerét! ( min. 1 oldal)
17.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Kérem, az előzőek és a következő vélekedéseket rendezze táblázatba jellemzőik alapján! ( Rövid indoklást mellékeljen az egyes csoportokhoz! )
18.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Hundertwasser alábbi képe mennyiben szolgálja a képi kommunikéció célját?( “ mellékesen”: keresse meg a kép adatait is ! )
19.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Fogalmazza meg saját szavaival a tudás fogalmának 10 lényeginek tartott elemét!
20.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Kísérelje meg a Bloom-piramis elemeit a fenti három kategóriában elhelyezni- indoklással!
21.Feladat:, Kérem, foglalja össsze saját szavaival mindazt, amit a tanulásról ,mint tevékenységről vél! (1 oldal) Használja az alábbi anyagokat segítségül!
http://www.cidi.it/insegnare/articoli/europa.htm,
http://www.oki.hu/cikk.php?kod=eu-dok-firenzei.html
22.Ismétlő/ önellenőrző feladat: A kiemelt szöveg tartzalmát kérem bővebben, saját szavaival kifejteni! ( ½ oldal)
23. Ismétlő/ önellenőrző feladat: Kérem, tegyen különbséget a’szándéktalan’ és a ‘szándékos’ tanulás tartalma között! ( ½ oldal)
24.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Hippkrátész tipológiájában melyik a legkevésbé tartós érzelmeket felmutató csoport?
25.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Melyek a személyiségfogalmának teljeskörű megközelítésére alkalmas elmélet-csoportok?
26.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Véleménye szerint melyszemélyiségelméleti csoporthoz tartozik Ericson kreativitás kategórriája?
27.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Kinek mely elméleti formája tartalmazza vizuális szempontból legmélyebb elemzést a műalkotásról?
28. Ismétlő/ önellenőrző feladat: A Piaget-Inhelder model milyen szakaszokat különböztet meg a kognitív műveletvégzés szakaszolásában?
29. Ismétlő/ önellenőrző feladat: Howard Gaardner rendszerének melyik a négy az alapvető pszichés jelensége?
30.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Guilford nevezetes rendszerének melyek a legfontosabb elemei?
31.Ismétlő/ önellenőrző feladat Mi az “adaptiv viselkedés”lényege?
32.Ismétlő/ önellenőrző feladat: Milyen értelemben használjuk a ‘ motívum’ kifejezést a pszichológiai szakirodalomban?
33.Ismétlő/önellenőrző feladat: Vesse össz a fenti felsorolást (6.4. pont alatt!) s Maslow-féle szükségletpiramis értéktartalmaival! ( 1 oldal)
34.Ismétlő/önellenőrző feladat: Vezesse le a 9. táblázat vizszintesen egymásból következő tételeit!
35.Ismétlő/önellenőrző feladatFejtse ki, miért lehet stratégiai kérdés a kompetencia a tanítás-tanulás mint rendszer folyamatában?
36.Ismétlő/önellenőrző feladat: A rendszerekés alrendszerek viszonyának legfőbb tulajdonsága:… ( 1 bővített mondatban!)
37.Ismétlő/önellenőrző feladat Mi a jellemző különbség a struktúra és a szerveződés között?
38.Ismétlő/önellenőrző Kérem, próbálja elemezni és értelmezni a z 1. ábra lényegi összefüggéseit! ( 1 oldal)
39.Ismétlő/önellenőrző Kérem, kísérelje meg az1-2-3-4-5-ábrák belső fejlődését leírniés azt, hogy lesz ebből kompeteencia…!