Skip navigation

Bevezető II.

A pedagógust a feladatához eskü köti. Ez tehát nem szerep, hanem létforma, nem (csak) professzió, hanem egzisztencia, amely ráadásul természeténél fogva koegzisztencia is egyben. Tehát nem egy bizonyos napszakhoz kötődő átváltozás, hanem egész életre szóló elkötelezettség. Piaget múlhatatlan érdemeket szerzett az elmúlt század pedagógiájának gyermekpszichológiai  alapvetésében. „A rendszerező képesség kutatásának legfontosabb előzménye a Piaget-féle osztályok és viszonyok logikája”(Nagy József, 2003.269.o.). A rendszerszemléletű, kompetencia dominanciára épülő modellek is alapértéknek tekintik, mint forrást. Ha fenti mondataimmal rá hivatkozom, érthető, hiszen ebből a kiindulásból vélem levezethetőnek ennek a tankönyvnek a szándékát is: olyan rendszerelvű pedagógiai modell lehetőségének, tartalmi orientációi alternatív lehetőségeinek, konceptuális eredőinek a felmutatását írásom speciális területén, a vizuális nevelésben, amely egyben teljesíti a Piaget-idézet által közvetített, és napjaink pedagógiájából fájdalmasan hiányzó dinamizmust is.