Skip navigation

10. fejezet: Iránytű az értelmi fogyatékosság elfogadását segítő érzékenyítő foglalkozáshoz

Célkitűzés

A gyógypedagógus-hallgatók legyenek tisztában azzal, hogy miként segíthetik az óvodás és kisiskolás gyermekeket az értelmi fogyatékosság megismerésében és elfogadásában. Cél, hogy a hallgatók ismerjék meg és a kisgyermekek életkori sajátosságainak megfelelően tudják közvetíteni, hogy melyek a sikeres kommunikációt támogató feltételek értelmi fogyatékos személyek esetén. 

Tartalom

Az értelmi fogyatékos gyermek.

Hogyan mutassuk be az értelmi fogyatékosságot kisgyermekeknek?

Az értelmi fogyatékos személyek iránti érzékenyítés célja és didaktika lépései.

Az értelmi fogyatékosságról gyermekeknek.

Helyes kommunikáció értelmi fogyatékos személyekkel

Kulcsszavak

értelmi fogyatékos személy, értelmi fogyatékosság, értelmi akadályozottság, megközelíthetőség, hozzáférés, könnyen érthető kommunikáció, mentális akadálymentesítés