Skip navigation

11.1.4. Gyakorlat: Kommunikáció piktogramokkal

Eszközszükséglet

- zsírkréta, tempera festék, rajzlapok

- vastag filctollak

- öntapadós színes kivágólapok

- lamináló készülék és lamináló fólia

Tevékenység

A tanulók készítsenek egyszerű kommunikációs kártyákat vagy táblákat, melyek segítségével beszéd nélkül kommunikálhatnak egymással.

A kártyák elkészítését kezdjék közös ötletbörzével. Gyűjtsék össze azokat a gyakran használt szavakat, kifejezéseket, melyekre rendszeresen szükségünk van kommunikációnk során. Az összegyűjtött szavak, kifejezések piktogramját készítsék el a csoportok.

Az elkészült eszköztárral próbáljanak a tanulók egymással társalogni, de maga a pedagógus is használhatja a tanulókkal való kommunikációban úgy, hogy a piktogramokat a táblára helyezve adja meg az instrukciókat. A tanulók megtapasztalhatják, a beszéd milyen fontos eleme a gondolatközlésnek. A feladatvégzés közben a tanulók felismerhetik, hogy attól, hogy valaki nem vagy rosszul beszél, verbálisan nehezen kommunikál, nem jelenti azt, hogy nincsenek gondolatai. forrás: http://www.horizora.com/rolunk

Középsúlyos értelmi fogyatékos gyermekek tankönyveinek tevékenység/feladat piktogramjai:

Forrás: Számolás-mérés tankönyvek