11.1.4. Gyakorlat: Kommunikáció piktogramokkal
Eszközszükséglet
- zsírkréta, tempera festék, rajzlapok
- vastag filctollak
- öntapadós színes kivágólapok
- lamináló készülék és lamináló fólia
Tevékenység
A tanulók készítsenek egyszerű kommunikációs kártyákat vagy táblákat, melyek segítségével beszéd nélkül kommunikálhatnak egymással.
A kártyák elkészítését kezdjék közös ötletbörzével. Gyűjtsék össze azokat a gyakran használt szavakat, kifejezéseket, melyekre rendszeresen szükségünk van kommunikációnk során. Az összegyűjtött szavak, kifejezések piktogramját készítsék el a csoportok.
Az elkészült eszköztárral próbáljanak a tanulók egymással társalogni, de maga a pedagógus is használhatja a tanulókkal való kommunikációban úgy, hogy a piktogramokat a táblára helyezve adja meg az instrukciókat. A tanulók megtapasztalhatják, a beszéd milyen fontos eleme a gondolatközlésnek. A feladatvégzés közben a tanulók felismerhetik, hogy attól, hogy valaki nem vagy rosszul beszél, verbálisan nehezen kommunikál, nem jelenti azt, hogy nincsenek gondolatai. forrás: http://www.horizora.com/rolunk
Középsúlyos értelmi fogyatékos gyermekek tankönyveinek tevékenység/feladat piktogramjai:
Forrás: Számolás-mérés tankönyvek