Skip navigation

12. fejezet: Iránytű a beszédfogyatékosság elfogadását segítő érzékenyítő foglalkozáshoz

Célkitűzés

A gyógypedagógus-hallgatók legyenek tisztában azzal, hogy miként segíthetik az óvodás és kisiskolás gyermekeket beszédfogyatékosság megismerésében, elfogadásának előmozdításában. Ismerkedjenek meg a szervezett érzékenyítés módszertani alapelveivel, didaktikai lépéseivel.

Cél, hogy a hallgatók ismerjék meg és a kisgyermekek életkori sajátosságainak megfelelően tudják közvetíteni, hogy melyek a sikeres kommunikációt támogató feltételek értelmi fogyatékos személyek esetén. 

Tartalom

A beszédfogyatékos gyermek.

Hogyan mutassuk be a beszédfogyatékosságot kisgyermekeknek?

A beszédfogyatékos személyek iránti érzékenyítés célja és didaktika lépései

A beszédfogyatékosságról gyermekeknek.

Helyes kommunikáció beszédfogyatékos személyekkel

Kulcsszavak

beszédfogyatékos személy, beszédfogyatékosság, kommunikáció, dadogás