Skip navigation

11.1.2. Gyakorlat: Ki az okosabb? Frusztrációs helyzet megélése (3-4. osztályos gyermekeknek)

Eszközszükséglet

- ceruza

- Ki az okosabb? Olimpiai ötkarika - egyéni feladatlap.

Tevékenység

- gondolkodtató feladatlap egyéni megoldása 6 perc időkeretben

- beszélgetés a feladatvégzés során átélt élményekről.

Instrukció

- Az olimpiai ötkarika által meghatározott kilenc részbe beírhatjuk az első kilenc számot úgy, hogy minden karikában 14 legyen az összeg, ezt mutatja a minta. A Ti feladatotok, hogy keressétek meg, hogy lehet úgy beírni a 9 számot a kilenc részbe úgy, hogy minden karikában 13 legyen az összeg! (Bartos, Riesz és Vitéz 2009) nyomán

- 5 perc elteltével folyamatosan jelezni az idő múlását, és a hátralévő rövid időt!

Tevékenység

- az egyéni feladatmegoldás után irányított beszélgetés a feladatvégzés során átélt élményekről:

Mit éreztetek a feladat kiosztásakor?

Megértettétek-e elsőre a teendőket?

Milyen nehézségű volt számotokra a feladat?

Elegendő volt-e az idő a sikeres befejezésre?

Mennyire volt zavaró a rendszeres sürgetés az utolsó percben?