11.1.2. Gyakorlat: Ki az okosabb? Frusztrációs helyzet megélése (3-4. osztályos gyermekeknek)
Eszközszükséglet
- ceruza
- Ki az okosabb? Olimpiai ötkarika - egyéni feladatlap.
Tevékenység
- gondolkodtató feladatlap egyéni megoldása 6 perc időkeretben
- beszélgetés a feladatvégzés során átélt élményekről.
Instrukció
- Az olimpiai ötkarika által meghatározott kilenc részbe beírhatjuk az első kilenc számot úgy, hogy minden karikában 14 legyen az összeg, ezt mutatja a minta. A Ti feladatotok, hogy keressétek meg, hogy lehet úgy beírni a 9 számot a kilenc részbe úgy, hogy minden karikában 13 legyen az összeg! (Bartos, Riesz és Vitéz 2009) nyomán
- 5 perc elteltével folyamatosan jelezni az idő múlását, és a hátralévő rövid időt!
Tevékenység
- az egyéni feladatmegoldás után irányított beszélgetés a feladatvégzés során átélt élményekről:
Mit éreztetek a feladat kiosztásakor?
Megértettétek-e elsőre a teendőket?
Milyen nehézségű volt számotokra a feladat?
Elegendő volt-e az idő a sikeres befejezésre?
Mennyire volt zavaró a rendszeres sürgetés az utolsó percben?