Skip navigation

6.3. A mozgásszervi fogyatékos személyek iránti érzékenyítés célja és didaktika lépései

A gyermekeknek az életkori sajátosságaiknak megfelelő tevékenységeken keresztül bemutatni a mozgáskorlátozottságból eredő akadályokat leküzdő, kompenzáló technikákat, eszközöket. Cél, hogy az érzékenyítés során játékos formában próbálják ki a különböző élethelyzeteket, saját testükön tapasztalják meg azokat a nehézségeket, melyekkel minden nap szembesül egy mozgáskorlátozott gyermek. További célkitűzés, hogy a gyermekek bátran kérdezhessenek, hogy természetesen tudják kezelni azokat az embereket, akik a mozgáskorlátozottság miatt segítségre szorulnak. Kellő empátiával, odafordulással alakítsanak ki kapcsolatokat mozgáskorlátozott emberekkel, ennek megfelelően szocializálódjanak.

Feladat

  1. Töltesse ki a csatolt kérdőívet a gyermekekkel!
  2. Beszélgessen velük a mozgásszervi fogyatékosságról, hozza felszínre eddigi tapasztalataikat!
  3. Kérdezze meg, vannak-e a gyermekeknek tapasztalatai a mozgásszervi fogyatékos emberek által használt segédeszközökről?
  4. Tájékozódjon arról, vannak-e saját élményeik az akadálymentességgel kapcsolatban?
  5. Nyújtson érthető információkat a mozgásszervi fogyatékosságról!
  6. Igyekezzen megszüntetni a mozgásszervi fogyatékossággal kapcsolatos tévhiteket!
  7. Különböző játékos szimulációs gyakorlatokkal ismertesse meg a gyermekekkel a mozgásszervi fogyatékosságot!
  8. Minden játék után beszéljék meg, milyen érzéseket váltott ki a gyermekekből az adott tevékenység!
  9. Adjon tanácsokat a mozgásszervi fogyatékos emberekkel kapcsolats helyes kommunikációra vonatkozóan!
  10. Készítsen levezető feladatokat a tanult információk és saját élményű gyakorlatok megértése érdekében.
  11. Töltesse ki ismét a kérdőívet a gyermekekkel, majd vesse össze a változást!