Skip navigation

14. fejezet: A kurzus zárása és értékelése, gyakorlati vizsgafeladatok

Célkitűzés

A két részből álló tananyag elkészítése során azt a célt tartottuk szem előtt, hogy a gyógypedagógus-hallgatók számára rendszerezett alapismereteket nyújtsunk társadalmi érzékenyítés témakörében, és hogy megszerzett elméleti ismereteik alkalmazásához megfelelő gyakorlati feladatokat biztosítsunk.

Tartalom

A II. rész fejezetei során foglalkoztunk a különböző fogyatékossági csoportokhoz kapcsolódó helyes kommunikáció szabályaival és sajátosságaival. Iránytűt adtunk a különböző fogyatékosságok elfogadását segítő érzékenyítő foglalkozásokhoz, javaslatot tettünk az egyes fogyatékosságok bemutatására a kisgyermekek életkori sajátosságaihoz és nyelvi szintjéhez illesztve. A tananyag legterjedelmesebb részeiben az egyes fogyatékossági csoportokhoz kapcsolódó saját élményű gyakorlatokat mutattunk be.