6. fejezet: Iránytű a mozgásszervi fogyatékosság elfogadását segítő érzékenyítő foglalkozáshoz
Célkitűzés
A gyógypedagógus-hallgatók legyenek tisztában azzal, hogy miként segíthetik az óvodás és kisiskolás gyermekeket mozgásszervi fogyatékosság megismerésében, elfogadásának előmozdításában. Ismerkedjenek meg a szervezett érzékenyítés módszertani alapelveivel, didaktikai lépéseivel.
Cél, hogy a hallgatók ismerjék meg és a kisgyermekek életkori sajátosságainak megfelelően tudják közvetíteni, hogy melyek a sikeres kommunikációt támogató feltételek mozgásszervi fogyatékos személyek esetén.
Tartalom
A mozgásszervi fogyatékos (mozgáskorlátozott) gyermek.
Hogyan mutassuk be a mozgásszervi fogyatékosságot kisgyermekeknek?
A mozgásszervi fogyatékos személyek iránti érzékenyítés célja és didaktika lépései.
A mozgássérülésről gyermekeknek.
Helyes kommunikáció mozgásszervi fogyatékos személyekkel
Kulcsszavak
mozgásszervi fogyatékos, mozgáskorlátozott, mozgássérült, kerekesszék, akadálymentes környezet, fizikai akadálymentesítés, helyes kommunikáció