Skip navigation

6. fejezet: Iránytű a mozgásszervi fogyatékosság elfogadását segítő érzékenyítő foglalkozáshoz

Célkitűzés

A gyógypedagógus-hallgatók legyenek tisztában azzal, hogy miként segíthetik az óvodás és kisiskolás gyermekeket mozgásszervi fogyatékosság megismerésében, elfogadásának előmozdításában. Ismerkedjenek meg a szervezett érzékenyítés módszertani alapelveivel, didaktikai lépéseivel.

Cél, hogy a hallgatók ismerjék meg és a kisgyermekek életkori sajátosságainak megfelelően tudják közvetíteni, hogy melyek a sikeres kommunikációt támogató feltételek mozgásszervi fogyatékos személyek esetén. 

Tartalom

A mozgásszervi fogyatékos (mozgáskorlátozott) gyermek.

Hogyan mutassuk be a mozgásszervi fogyatékosságot kisgyermekeknek?

A mozgásszervi fogyatékos személyek iránti érzékenyítés célja és didaktika lépései.

A mozgássérülésről gyermekeknek.

Helyes kommunikáció mozgásszervi fogyatékos személyekkel

Kulcsszavak

mozgásszervi fogyatékos, mozgáskorlátozott, mozgássérült, kerekesszék, akadálymentes környezet, fizikai akadálymentesítés, helyes kommunikáció