Skip navigation

9.2.2. Gyakorlat: Hiperszenzitivitás II. (kisiskolás korosztály számára)

Előkészületek, teremrendezés

  • Tegyünk egy forgó ventillátort a szoba közepére.
  • Helyezzünk el egy rádiót a terem hátuljában.
  • A rádiót úgy kell hangolni, hogy két rádióállomás közti sávba állítsuk, közel maximális hangerővel működtessük.
  • Két darab karamellcukorkával jelölhetjük a tanulók helyét.
  • Kapcsoljunk be egy lemezjátszót, és rossz fordulaton játsszunk le egy számot.
  • Egy segítőnk kapcsolgassa fel-le a világítást, püfölje a zongorát.
  • Helyezzünk el a teremben elemes, hangot adó játékokat.

Feladat

  • Közli a gyakorlatot vezető pedagógus, hogy egy matematika tesztet fognak megoldani a gyerekek, erre mindössze 15 perc áll rendelkezésükre.
  • Elmondja, hogy a tanulóknak meg kell enniük az édességet, követniük kell a teszt utasításait.
  • Utasításra elkezdik a tesztet megoldani.
  • Miután megkapták a tesztet, a gyakorlatot vezető pedagógus bekapcsolja a zavaró hatást keltő eszközöket.
  • Az osztály egyszer csak reagálni kezd a zajokra, a zűrzavarra. Van, aki őrült viselkedésbe kezd, van, aki idegesen nevetni kezd, lesz, aki befejezi a tesztet, és megtagadja, hogy ilyen körülmények között tovább folytassa a tesztírást. Rendkívül nehezen lehet koncentrálni ilyen körülmények között.
  • A gyakorlatot vezető pedagógus felhívja az osztály figyelmét, hogy időre írják a tesztet, oda kell figyelni a munkájukra.
  • Néhány tanuló el fog bátortalanodni, vagy éppen beadja a tesztet. A tanár figyelmezteti, hogy be kell fejezni.
  • Felajánlhatunk jutalmat is annak, aki elsőként adja be a helyes megoldást.
  • A teszt megírása alatt a tanulóknak folyamatosan változtatniuk kell a helyüket, a térdeikkel egymást meg kell érinteniük.
  • Akinek jobban kellene figyelnie a teszt megoldása alatt, mert nehezebben megy neki a matematika, nem fogja érteni az osztályban a mozgásokat. Káosz lesz úrrá az osztályon.
  • 15 perc elteltével a gyakorlatvezető beszedi a dolgozatot.