A társadalmi érzékenyítés módszertana kisgyermekkorban II.
2.2.1. Az érzékenyítés didaktikai lépései
Feladat
Töltesse ki a csatolt kérdőívet a gyermekekkel!
- Beszélgessen a gyerekekkel a látássérülésről, hozza felszínre meglévő ismereteiket!
- Játsszák el, hogy látásvizsgálatot végeznek! Olvassák fel a tábláról (esetleg projektorral kivetített felületről) az asztaluk mellől azokat a betűket, amelyeket még élesen látnak. Kérdezze meg, vannak- e tapasztalataik a látásvizsgálatról!
- Nyújtson érthető információt a látássérülésről!
- Igyekezzen megszüntetni a látássérüléssel kapcsolatban felmerülő tévhiteket!
- Különböző játékos tevékenységek során ismertesse meg a gyermekekkel a látássérülést (szimulációs játékok)!
- Beszéljék meg minden játék után, milyen érzéseket váltott ki a gyermekekből a játék! Élvezték-e a játékot, voltak-e nehézségeik, félelmeik?
- Adjunk tanácsokat a helyes kommunikációra vonatkozóan!
- Készítsen levezető feladatokat a tanult információk megerősítéséért! (dominó, puzzle, színező, szókereső).
Töltesse ki ismét a kérdőívet a gyermekekkel! Vesse össze a változást!