Skip navigation

2.2.1. Az érzékenyítés didaktikai lépései

Feladat

Töltesse ki a csatolt kérdőívet a gyermekekkel!

  1. Beszélgessen a gyerekekkel a látássérülésről, hozza felszínre meglévő ismereteiket!
  2. Játsszák el, hogy látásvizsgálatot végeznek! Olvassák fel a tábláról (esetleg projektorral kivetített felületről) az asztaluk mellől azokat a betűket, amelyeket még élesen látnak. Kérdezze meg, vannak- e tapasztalataik a látásvizsgálatról!
  3. Nyújtson érthető információt a látássérülésről!
  4. Igyekezzen megszüntetni a látássérüléssel kapcsolatban felmerülő tévhiteket!
  5. Különböző játékos tevékenységek során ismertesse meg a gyermekekkel a látássérülést (szimulációs játékok)!
  6. Beszéljék meg minden játék után, milyen érzéseket váltott ki a gyermekekből a játék! Élvezték-e a játékot, voltak-e nehézségeik, félelmeik?
  7. Adjunk tanácsokat a helyes kommunikációra vonatkozóan!
  8. Készítsen levezető feladatokat a tanult információk megerősítéséért! (dominó, puzzle, színező, szókereső).

Töltesse ki ismét a kérdőívet a gyermekekkel! Vesse össze a változást!