A társadalmi érzékenyítés módszertana kisgyermekkorban II.
8.3. Az érzékenyítés didaktikai lépései
Feladat
- Töltesse ki a csatolt kérdőívet a gyermekekkel!
- Beszélgessen a gyerekekkel az autizmusról, hozza felszínre tapasztalataikat, ismereteiket! Lehetséges kérdések: Éreztétek már magatokat frusztráltnak, idegesnek? Mit csináltatok akkor? Vannak olyan hangok, zajok, ételek, amelyek zavarnak benneteket? Tudnátok-e felsorolni olyan tulajdonságokat, amelyek közösek bennetek és egy autista gyermekben? Hogy éreznétek magatokat, ha nem lenne barátotok? Mit tudnátok tenni, hogy egy autista társatok jobban érezze magát?
- Mutassa be a The Autism Experience című kisfilmet! Beszélje meg a gyerekekkel, milyen hatással voltak rájuk a felerősödő vizuális és auditív információ!
- Nyújtson érthető információt az autizmusról, és az akadálymentesítés lehetőségeiről!
- Igyekezzen megszüntetni az autizmussal kapcsolatban felmerülő tévhiteket!
- Különböző játékos tevékenységek során ismertesse meg a gyermekekkel az autizmus jellemzőit (szimulációs játékok)!
- Beszéljék meg minden játék után, milyen érzéseket váltott ki a gyermekekből a játék. Élvezték-e a játékot, voltak-e nehézségeik, félelmeik?
- Adjunk tanácsokat a helyes kapcsolatkialakításra vonatkozóan!
- Készítsen levezető feladatokat a tanult információk megerősítéséért! (dominó, puzzle, szókereső)
- Töltesse ki ismét a kérdőívet a gyermekekkel! Vesse össze a változást!