Skip navigation

8.3. Az érzékenyítés didaktikai lépései

Feladat

  1. Töltesse ki a csatolt kérdőívet a gyermekekkel!
  2. Beszélgessen a gyerekekkel az autizmusról, hozza felszínre tapasztalataikat, ismereteiket! Lehetséges kérdések: Éreztétek már magatokat frusztráltnak, idegesnek? Mit csináltatok akkor? Vannak olyan hangok, zajok, ételek, amelyek zavarnak benneteket? Tudnátok-e felsorolni olyan tulajdonságokat, amelyek közösek bennetek és egy autista gyermekben? Hogy éreznétek magatokat, ha nem lenne barátotok? Mit tudnátok tenni, hogy egy autista társatok jobban érezze magát?
  3. Mutassa be a The Autism Experience című kisfilmet! Beszélje meg a gyerekekkel, milyen hatással voltak rájuk a felerősödő vizuális és auditív információ!
  4. Nyújtson érthető információt az autizmusról, és az akadálymentesítés lehetőségeiről!
  5. Igyekezzen megszüntetni az autizmussal kapcsolatban felmerülő tévhiteket!
  6. Különböző játékos tevékenységek során ismertesse meg a gyermekekkel az autizmus jellemzőit (szimulációs játékok)!
  7. Beszéljék meg minden játék után, milyen érzéseket váltott ki a gyermekekből a játék. Élvezték-e a játékot, voltak-e nehézségeik, félelmeik?
  8. Adjunk tanácsokat a helyes kapcsolatkialakításra vonatkozóan!
  9. Készítsen levezető feladatokat a tanult információk megerősítéséért! (dominó, puzzle, szókereső)
  10. Töltesse ki ismét a kérdőívet a gyermekekkel! Vesse össze a változást!