Skip navigation

Összefoglalás

A fejezetben a gyógypedagógus-hallgatók megismerhették azokat a játékos gyakorlatokat, melyeknek célja, hogy segítsék a gyógypedagógus-hallgatókat az értelmi fogyatékosság megismerésében, elfogadásának előmozdításában szervezett érzékenyítés módszertani alapelveivel, didaktikai lépéseivel. Mindezekkel lehetőséget tudjanak teremteni a gyermekek számára, hogy megtapasztalják és megértsék az értelmi fogyatékos csoporttársaik, osztálytársaik, ismerőseik mindennapi nehézségeit. Kellő empátiával, odafordulással alakítsanak ki kapcsolatokat értelmi fogyatékos emberekkel, ennek megfelelően szocializálódjanak. A könnyen érthető kommunikáció módszerének játékos kipróbálásával a gyermekek megtapasztalhatják, hogy bonyolultabb tevékenységek és információk ötletes módon a korlátozott értelmi képességű személyek számára is könnyen érthetővé tehető.

Önellenőrző kérdések

  1. Milyen szempontokat kell figyelembe venni akkor, ha értelmi fogyatékos személlyel szeretne kommunikálni?
  2. Melyek a könnyen érthető kommunikáció általános alapelvei?
  3. Melyek   könnyen érthető kommunikáció alkalmazási szintjének kiválasztási szempontjai?