Skip navigation

A vállalatok modellezésének célja

Miért nagyok a cukorgyárak, s miért kicsik a fagylaltozók? Hogyan viselkedik a Manchester United és hogyan viselkedik egy fitness-vállalkozás? Egyáltalán, mitől „nagy” egy vállalkozás? Miért szövetkeznek a szereplők néha egy-egy ágazatban, miért marad el ez az együttműködés másutt? Jó az, ha egy terméket vagy szolgáltatást kis vállalkozások kínálnak? Rossz az, ha másokat meg nagyok? Hogyan ítélhető meg az a gazdaságpolitikai gyakorlat, amely folyamatosan hangoztatja a „kkv”-k (kis- és közepes vállalkozások) támogatásának szükségességét, miközben adókedvezményekben, infrastrukturális és egyéb támogatásokban tízmilliárdokkal támogatja a nagyokat? Megannyi érdekes kérdés, amelyek megválaszolásához először is meg kell ismernünk – egy kicsit „száraz” lesz a dolog – a vállalatok viselkedési sémáit, illetve viselkedésük – hatékonysági és méltányossági – következményeit.