Skip navigation

10.3.5. Milyen összetételű a résztvevők csoportja?

A program résztvevői lehetnek csak tipikus fejlődésű gyermekek, vagy tipikus fejlődésű és fogyatékos gyermekek együtt. Bizonyítottan eredményesebbek azok a programok, amelyek a két csoport együttes részvételét biztosítják, így a közvetlen találkozásból fakadó tapasztalatszerzés lehetőségét kínálják mindkét fél számára. A tipikus fejlődésű gyermekek így szereznek saját élményeket arról, hogy sokkal több az azonosság a fogyatékos kis társaikkal, mint a különbözőség. Közös tevékenységekben alakulhat az „egy közülünk”, és nem az „egy közülük” attitűd, illetve megélhetik a „Hogyan segítsek jól?”  és a pozitív hatású segítés élményét hétköznapi szituációkban. A forgatókönyvben jelenjen meg a tipikus fejlődésű és a fogyatékos gyermekek aránya is. Kifejezetten ajánlott vegyes összetételű mikrocsoportok, vagy párok kialakítása az együttműködést igénylő feladatokban, így megvalósul a közvetlen interakciók létesítése a tevékenységek során.

Egy érzékenyítő foglalkozás rövid összefoglalóját láthatjuk.

A szülők bevonása is kimagaslóan jótékony hatású lehet, hiszen ebben a korban a család az elsődleges szociális közeg, azaz a család attitűdjei határozottan tükröződnek a gyermekek viselkedésében, magatartásában. A közös programon fel lehet hívni a szülők figyelmét arra, mennyire fontos, hogy gyermekeiknek megmutassák környezetük sokszínűségét. Megalapozhatjuk ezzel az otthoni beszélgetést az elfogadás, segítségnyújtás fontosságáról.

Feladat

Tekintse meg a kisfilmet!



Figyelje meg és gyűjtse ki, hogy milyen drámapedagógiai játékokat alkalmaz a foglalkozást vezető pedagógus?