11. fejezet: Mesegyűjtemény kisgyermekek érzékenyítéséhez
Célkitűzés
A „tolerancia vagy empátia mesék” gyűjteményével célunk olyan jegyzéket nyújtani a gyógypedagógus-hallgatók számára, amelyből a korábban megismert meseválasztási szempontok alapján válogathatnak egy-egy konkrét érzékenyítő foglalkozáshoz. Cél, hogy segítse a leendő gyógypedagógusok tanácsadói munkáját a szülők irányába is: legyenek kompetensek útmutatást adni számukra arról, hogy milyen könyveket érdemes ebben a témakörben otthonra is megvásárolni a gyermekek könyvespolcára. Fontos cél ezen kívül, hogy a jegyzék nyújtson inspirációt további mesék feltérképezését célzó hallgatói kutakodásra is.
Tartalom
Magyar nyelvű kiadványok. Idegen nyelvű kiadványok.
Kulcsszavak
szerző, kiadó, kiadás éve, tolerancia és fogyatékosságterület, ajánlott korosztály
A mesék jegyzéke a szerzők neve szerinti betűrendben olvasható a tartalomhoz illeszthető tolerancia és/vagy fogyatékossági terület(-ek) megjelölésével és korcsoportajánlással. Az elérhetőséget a kiadói, kiadási adatokkal is segítjük. E mesék közvetítésével könnyebben beszélhetünk a másságról, a másik ember elfogadásáról, az emberiség sokszínűségéről a gyerekek számára is érthető módon. Mesés környezetben a mese szereplőkkel adhatjuk át az elfogadás jelentőségének üzenetét. A mesegyűjtemény átfogó, de a kínálat korántsem nem teljes, így motiválva a hallgatókat további saját kutatómunkára.