Skip navigation

10.3.7. Milyen infrastruktúra áll rendelkezésre?

Az érzékenyítés az óvoda vagy iskolai belső környezetében vagy óvodán és iskolán kívüli programokon való részvétellel is történhet. A helyszíneket mindkét esetben kellő gondossággal elő kell készíteni. Sarkalatos pont, hogy a résztvevő fogyatékos egyének számára a környezet legyen akadálymentes mind a bejutás, az intézményen belüli közlekedés és tájékozódás, mind a sikeres kommunikáció szempontjából. Az egyes fogyatékossági csoportok akadálymentesítési szükségleteiről bővebben tájékozódhat a "Segédlet a komplex akadálymentesítés megvalósításához" kiadványban.

Fontos szem előtt tartani a forgatókönyv készítése során, hogy az érzékenyítés cselekvésbe ágyazottan történjen, mert – ahogy ezt már korábban részleteztük-, a közvetlen élmény bír a legjobb fejlesztési hatással. A foglalkozások lehetőség szerint közös játékra, sportolásra, zenére, táncra és egyéb, vizuális kreatív tevékenységekre épüljenek. Érdemes a lehető legjobban kihasználni az adott helyszín lehetőségeit e tevékenységekhez, a termeket, közlekedő folyosókat, közösségi tereket és helyiségeket átrendezve, a hagyományostól eltérő elrendezésben is. Amennyiben lehetőség van rá, szervezzen szabadtéri tevékenységeket is. Amennyiben kültéri programot szervez, mindig legyen alternatívája kedvezőtlen időjárási körülmények esetére is. 

Az esemény forgatókönyvében meg kell jeleníteni a foglalkozásokhoz szükséges technikai eszközöket, például a hang- és világítástechnikát, hangosítást, számítógép és projektor igényt, stb.

Feladat

Vizsgálja meg, hogy a képző helyen megszervezhető-e egy érzékenyítő esemény, és milyen infrastruktúra áll rendelkezésre erre a célra? Mivel lehetne ezt bővíteni?