Skip navigation

Összefoglalás

A fejezet bemutatta az attitűd és a viselkedés közti kapcsolatot a fogyatékos személyek elfogadásának tükrében. Azonosította a legfontosabb szemléletváltozást előidéző tényezőket, feltárta a környezet negatív attitűdjének a fogyatékos gyermekek beilleszkedésére gyakorolt hatását. Bemutatta a szimulációnak, mint módszertani elemnek a szakirodalomban leírt előnyeit és hátrányait. Felsorolta szimuláció mellett kiegészítő elemekként alkalmazható módszertani eszközöket.

Önellenőrző kérdések

  1. Milyen összetevői vannak az attitűdnek? Milyen kapcsolatban állnak egymással?
  2. Mely tényezők mentén változik az elfogadás szempontjából leghatékonyabban az attitűd?
  3. Milyen kedvezőtlen környezeti hatásokat ismer, melyek negatív irányba befolyásolják a fogyatékos gyermekek beilleszkedését?
  4. Sorolja fel az érzékenyítés módszereit!
  5. Miért nem javasolt a szimulációt önálló érzékenyítő módszerként alkalmazni?