A társadalmi érzékenyítés módszertana kisgyermekkorban I.
Összefoglalás
A fejezet bemutatta az attitűd és a viselkedés közti kapcsolatot a fogyatékos személyek elfogadásának tükrében. Azonosította a legfontosabb szemléletváltozást előidéző tényezőket, feltárta a környezet negatív attitűdjének a fogyatékos gyermekek beilleszkedésére gyakorolt hatását. Bemutatta a szimulációnak, mint módszertani elemnek a szakirodalomban leírt előnyeit és hátrányait. Felsorolta szimuláció mellett kiegészítő elemekként alkalmazható módszertani eszközöket.
Önellenőrző kérdések
- Milyen összetevői vannak az attitűdnek? Milyen kapcsolatban állnak egymással?
- Mely tényezők mentén változik az elfogadás szempontjából leghatékonyabban az attitűd?
- Milyen kedvezőtlen környezeti hatásokat ismer, melyek negatív irányba befolyásolják a fogyatékos gyermekek beilleszkedését?
- Sorolja fel az érzékenyítés módszereit!
- Miért nem javasolt a szimulációt önálló érzékenyítő módszerként alkalmazni?