Skip navigation

Összefoglalás

A fejezetben a hallgatók megismerték az érzékenyítés, a társadalmi érzékenyítés fogalmát. Elsajátították, mi a különbség az egyszerű információátadás és a társadalmi érzékenyítés között. Megismerték a Fogyatékossági Világjelentésben összegzett azon környezeti tényezőket, amelyek legnagyobb mértékben korlátozzák a fogyatékos személyek társadalmi részvételét. Megismerték a rehabilitáció új, kettős irányú modelljét, illetve a társadalmi érzékenyítés helyét e modellben. Ismereteket szereztek arról, hogy a gyógypedagógusnak fontos szerepet kell vállalnia a társadalmi érzékenyítésben.

Önellenőrző kérdések

  1. Miért értelmezhetjük tágabban az érzékenyítést, mint egyszerű információátadást?
  2. Hogyan jelenik meg a Fogyatékosságügyi Világjelentésben a társadalmi érzékenyítés kérdése?
  3. Milyen kapcsolatot lát a rehabilitáció új paradigmája és a társadalmi érzékenyítés folyamata között?
  4. Hogyan jelenhet meg a gyógypedagógus tevékenységében a társadalmi érzékenyítés?