10.11. Prozódiai oktató program a helyes intonáció és ritmus elsajátításához (POP)
A szoftver gyermekek számára érthető módon vizuálisan megjeleníti a különböző hanglejtésű gyakorló mondatoknál a ritmust, a hangerőt és a hanglejtést, valamint automatikusan kiértékeli a prozódia helyességét, segítséget nyújtva annak helyes elsajátításához. (Sztahó, Kiss, Tulics, Czap és Vicsi, 2014) A program teljes szövegkészletét és a gyakorló feladatokat vezető logopédus-szurdopedagógus szakemberek állították össze. A kész rendszer hallássérült gyermekek (akik számára a vizuális visszacsatolás különösen fontos) oktatása közben került validálásra a Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, EGYMI és Kollégiumban egy három hónapon át tartó fejlesztés során. A programot használó gyerekek prozódiája szignifikáns javulást mutatott, míg a másik csoport beszédében nem mutatkozott változás ilyen téren ezen időszak alatt. (Sztahó és Tóth, 2015) Tervben van a program bővítése annak érdekében, hogy dizartriás, afáziás felnőttek rehabilitációjában is használható legyen.
10. sz. kép: Ereszkedő kérdő mondat ritmusának és intonációjának gyakorlása (vörös-referencia, kék-gyermek bemondása)
(forrás: Sztahó Dávid felvétele)
Számos egyéb program (Varázsbetű, Manó, Sebran, Gcompris, ABCkorrektor) is foglalkozik a beszédértés, beszédfeldolgozás valamelyik területével, azonban hatásvizsgálatuk még nem történt meg.