Skip navigation

5.1. Változó igények

Mark Prensky (2012) ötven évvel ezelőtt a tanulmányai során három fontos készséget sajátított el, megírni egy jó levelet, egy jó tudósítást, és egy jó esszét. Ezeket a készségeit a munkájában magas szinten tudta alkalmazni, azonban véleménye szerint, ha most kezdené a pályáját fontosabb lenne ha egy e-mailt, egy jó prezentációt, és egy jó blog bejegyzést tudna elkészíteni. Ha a jövőt nézné, akkor pedig szüksége lenne arra, hogy a tanulmányai alatt az iskola felkészítse a virtuális közösségekben való hatékony együttműködésre, munkára, valamint, hogy el tudjon készíteni egy megfelelő szintű videó felvételt, s esszé, vagy blog bejegyzés helyett programot tudjon írni. Meglátása szerint az oktatásba a változások elkezdődtek, számos pedagógus fokozatosan áttért az új ismeretek tanítására, azonban még sok pedagógus mindig nem tanítja, s nem alkalmazza megfelelően ezeket az ismereteket, annak ellenére sem, hogy a szükséges eszközök a rendelkezésére állnak. A gyors technikai fejlődést (és változást) figyelembe véve nem tudja pontosan megmondani, hogy mik lesznek azok a készségek, amelyekre a mai generációnak szüksége lesz a munka világában. Abban bizonyos, hogy a virtuális közösségekben való együttműködés / munka, a videó készítés és a programozás ugyanolyan fontos lesz a számukra, mint ötven évvel ezelőtt neki a levelek, tudósítások, esszék, s ma az e-mailek, prezentációk és blog bejegyzések (amelyek hamarosan már elvesztik vezető szerepüket). (lásd: 1. sz. ábra)

1. sz. ábra: Változó igények
(forrás: Prensky, 2012)