Skip navigation

6.2. Pedagógusok IKT kompetenciájának vizsgálata

Lakatosné és Kárpáti (2009) a pedagógusok IKT kompetenciáját vizsgálta azon pedagógusok körében, akik kipróbálták, és saját tananyagaik által tesztelték az Európai Digitális Tananyagportált (CALIBRATE projekt). Kutatási eredményeik alapján megállapították, hogy a tanórákon rendszeresen használták az IKT eszközöket, főleg a számítógépet és az internetet, s ritkán alkalmazták az interaktív táblát és a digitális kommunikációt. A virtuális környezet adta lehetőségeket főleg a hagyományos célokra használták fel, szemléltetésre (digitalizált képek, ábrák), motiválásra, s a digitális tananyagokat, animációkat csak ritkán használták. Tanítási gyakorlatukban főleg a klasszikus módszerek voltak a dominánsak.

Szili (2014) olyan logopédusok IKT kompetenciáját vizsgálata, akik részt vettek egy önálló kezdeményezésen alapuló IKT továbbképzésen. A kapott eredmények alapján megállapította, hogy a továbbképzés jelentős mértékben javította a logopédusok IKT használati attitűdjét és aktivitását, módszerek között megjelentek az innovatív technikák, azonban a még a széles körű kompetenciával rendelkező logopédusok sem használják ki a virtuális környezet adta lehetőségeket (pl: web 2.0).