Az IKT alkalmazása a gyógypedagógiában
- Az IKT alkalmazása a gyógypedagógiában
- Előszó
- A tananyag célja
- 1. fejezet: Változó világ, váltózó generációk
- 2. fejezet: Az EU-s oktatási informatikai stratégiák
- 3. fejezet: A tanuláselméletek változása
- 4. fejezet: Az IKT-műveltség és a digitális írástudás
- 5. fejezet: Az IKT kompetencia a pedagógusképzésben
- 6. fejezet: Az IKT kompetencia fejlesztésének lehetőségei
- 7. fejezet: A technológia hatása az oktatási módszerekre, eszközökre
- 8. fejezet: Az IKT szerepe a pedagógiai mérésben, értékelésben, fejlesztésben
- 9. fejezet: Akadálymentesítés és IKT eszközök
- 10. fejezet: A logopédiai terápiák során alkalmazható programok, szoftverek
- 10.1. Hallástréning
- 10.2. Owlie Boo
- 10.3. Piano Machine
- 10.4. Animal Sounds Game
- 10.5. Varázsdoboz
- 10.6. Beszédmester
- 10.7. Info-tanoda programcsalád - Hallod-e? program
- 10.8. Szemfüles - Hallási megkülönböztető képesség fejlesztő szoftver
- 10.9. Interaktív rehabilitációs szoftver afáziás betegek részére
- 10.10. Beszédasszisztens
- 10.11. Prozódiai oktató program a helyes intonáció és ritmus elsajátításához (POP)
- Összefoglalás
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések, feladatok
- 11. fejezet: A tanulási zavar terápiás folyamatában alkalmazható szoftverek, programok
- 12. fejezet: A tanulásban akadályozott tanulók nevelése, oktatása IKT alkalmazásával
- 13. fejezet: Az értelmileg akadályozott tanulók nevelése, oktatása IKT alkalmazásával
- 14. fejezet: Módszertani segédanyag
Összefoglalás
Ebben a fejezetben megismerhettük a klasszikus, interaktív és újgenerációs oktatási módszereket, a technológia fejlődésével párhuzamosan változó tanulási folyamatokat, valamint az oktatási folyamatokban felhasználható eszközök csoportjait. Kiemelten foglalkoztunk az oktatási szoftverek műfajába sorolt digitális tananyagokkal, melynek az iskolában betöltött funkciója szerinti csoportosításával, tartalmával is megismerkedtünk.