Skip navigation

A tananyag célja

A tananyag elsődleges célja, hogy a gyógypedagógus hallgatók betekintést, alapismereteket szerezzenek az IKT-val kapcsolatos társadalmi és (gyógy)pedagógiai változásokról, az ezekhez kapcsolódó új pedagógiai szemléletekről, módszerekről, eszközökről.

A 14 fejezetből álló tananyag összeállítása során elsődleges szempont volt a gyógypedagógus hallgatók digitális kompetenciájának fejlesztése, azaz az új típusú eszközrendszerek megismerése és alkalmazása a gyógypedagógiai tevékenységük során.

A tananyag teljesítése során a hallgatók ismereteket szereznek:

- az információs és kommunikációs technológiák (IKT) társadalomra gyakorolt hatásáról, valamint a megváltozott tanuló, tanári szerepekről;

- az EU oktatási és esélyegyenlőségi stratégiáiról;

- a tanuláselméletek változásairól;

- az IKT-műveltség fogalmáról, összetevőiről;

- a pedagógusok IKT kompetenciájáról, s fejlesztési lehetőségeiről;

- az oktatási módszerek, eszközök változásairól;

- a számítógépes tesztelés alkalmazásáról;

- a sérült személyek esélyegyenlőségét biztosító alkalmazásokról, az információkhoz, a tananyagtartalmakhoz való egyenlő hozzáférés biztosíthatóságáról;

- a beszédhibás, tanulásban akadályozott és értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók készségeinek, képességeinek fejlesztése érdekében használható programokról, szoftverekről.

A tananyag elsajátítása során a hallgatók képesek lesznek a gyakorlati munkájukban integrálni a sérülésspecifikumnak megfelelő technológia alapú eljárásokat, ez által biztosítottá válik a hallgatói IKT kompetencia (digitális kompetencia) fejlesztése.