11.1. Internetes alkalmazások
A gyerekek szeretnek számítógéppel játszani és szeretnénk az ebben rejlő lehetőségeket feltérképezni a tanulási nehézséggel, zavarral küzdő tanulók esetében. A számítógép önmagában nem elegendő, a hatékony és eredményes fejlesztéshez elengedhetetlen a jó minőségű, életkori sajátosságaiknak megfelelő számítógépes program is, amely lehetőleg játékos formában biztosítja a gyermek számára a fejlesztési, gyakorlási környezetet és feladatokat. A számítógépes játékok motiváló hatása ismert és didaktikai szempontból messze túlmutatnak a játékok lehetőségén. Egy jó számítógépes program előtt a gyerekek nem frusztráltak, nem szoronganak, és nem feszélyezi őket az esetlegesen jobb képességű társaik vagy a pedagógus előtti kudarcélmény. (Szili és Illésiné, 2013)
A legtöbb diszlexiás gyermek, felnőtt nem szeret olvasni. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem szeretik a meséket, irodalmi alkotásokat. A hangos könyvek segítségével saját fantáziájukat használva ismerkedhetnek meg a mesék csodálatos világával, a regények főhőseinek történeteivel, vagy egyéb irodalmi alkotásokkal. A kisebb gyermekek számára számos interneten elérhető hangos mese található a Meséskönyv és az egyszervolt.hu Mesék oldalon. A Magyar Elektronikus Könyvtár oldalán is több mint 200 irodalmi alkotás található mp3 formátumban. Ezt a lehetőséget kihasználva a diszlexiás tanuló, felnőtt többször meghallgathatja az általa választott művet teljes terjedelmében, vagy csak egy-egy fejezetét. Olvasási rutinját fejlesztheti, ha a kiválasztott mű hallgatása közben a szöveges változatát olvassa is.
A kezdő olvasók szövegértését fejleszti, ha diafilmeket néznek, olvasnak. A rövidebb szövegekhez tartozó képek, illusztrációk segítik az aktuálisan olvasott szövegrészletek, mondatok tartalmának értelmezését. A virtuális Diamúzeumban több ezer diafilm található, kategorizálva.