Skip navigation

8.4. Hazai példák

A hazai pedagógia értékelés területén történt fejlesztés egyik példája a Movelex feladatgenerátor, mely alkalmazható a formatív értékelés során. (Varga, 2004) 2006-tól ingyenesen elérhető a Movelex Presenter szerkesztőprogram, ezzel a technológiával könnyen és gyorsan lehet jól érthető számítógépes oktatóprogramokat, feladatbankokat, teszteket létrehozni, minimális számítógépes ismerettel (Varga és Kárpáti, 2006). Ezt a programot alkalmazza a Magyar Pedagógia Szókincsháló Szakosztálya a szókincs meghatározása és a szókincsfejlesztés módszerének kidolgozása, az értő tanulás elősegítése céljából. A program alkalmazásával kapcsolatos tapasztalatok, hatásvizsgálata még nem történt meg.

A velencei LOGOPÉDIA-VELENCE.INFO az emberalak ábrázolás  Goodenouhg-féle eljárás online értékelést dolgozta ki. A program alkalmazásával meggyorsíthatóvá válik a gyermekek rajzában fellelhető tartalmi jegyek összeszámolása, és a rajz kvóciens kiszámolása.

A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja a kidolgozta a diagnosztikus méréseket megalapozó sztenderdeket olvasás-szövegértés, matematika és természettudomány műveltségterületeken és további tizennégy területen a „Diagnosztikus mérések fejlesztések” program keretében.  Az eDia platform lehetőséget biztosít a változatos, multimédiás elemeket (képek, hangok, animációk, videók) tartalmazó feladatok alkalmazásához. A tesztfeladatok megoldása után azonnali visszajelzést biztosít a gyermekek és a pedagógusok számára. (Molnár és Csapó, 2013) A mintatesztek kipróbálására a lehetőséget biztosítnak az intézmény hivatalos honlapján.