Skip navigation

8.1. Igény a számítógépes tesztelésre való áttérésre

Az egyéni képességek optimális kibontakoztatása érdekében a rendszeres, konkrét mérés - értékelés szükséges (Csapó, Molnár, Pap-Szigeti és R. Tóth, 2009). Ennek alapfeltétele, hogy a pedagógusok eszköztárába olyan mérőeszköz legyen, amely alkalmas a gyors, pontos status quo megállapítására a helyes fejlesztési irányvonal meghatározása céljából, s egyben alkalmas a longitudinális mérések elvégzésére is, a fejlődés mértékének megállapítása és a fejlődési irányvonal szükséges változtatása érdekében. A fenti cél elérése érdekében a mérés-értékelés tradicionáls modelljeinek alkalmazását nagy idő ráfordítással, s jelentős anyagi befektetéssel lehet megvalósítani.

A tömeges oktatás egyik legnagyobb problémája, hogy a tanulók sokfélék, ellenben a tanításuk hasonló módon történik. Ennek a problémának a megoldása a személyre szabott, individualizált oktatás, melynek alapja a rendszeres, konkrét értékelés. A számítógépes (online) tesztelés jelentős segítséget nyújthat az individualizált tanuláshoz (Csapó, Molnár, Pap-Szigeti és R. Tóth, 2009).

Molnár és Magyar (2015) pedagógusok és diákok körében vizsgálta a számítógépes tesztelés elfogadottságát. Kutatási eredményeik alapján megállapították, hogy a pedagógusok és a diákok számírógépes tesztelésre való átállásának attitűdje pozitív. A diákok háromnegyede-négyötöde, a pedagógusok pedig 90%-a támogatja a számítógépes tesztelés elterjedését.