Az IKT alkalmazása a gyógypedagógiában
5.3. A kompetenciarendszer újradefiniálása
Az ELTE PPK ITOK, DÁ a digitális állampolgárság jelenséget vizsgáló kutatócsoport újradefiniálta a kompetenciarendszerhez tartozó területeket, s három részkompetenciát határozott meg:
- „Kommunikáció és eszközhasználat: digitális eszközhasználat, digitális hozzáférés, digitális eszközhasználat.
- Tevékenység és viselkedés: digitális egészség, digitális én megjelenítés, digitális együttélés.
- Értékteremtés és produktivitás: értékteremtés, produktivitás, időgazdálkodás, tartalomszervezés.” (Lévai, 2013, 43. o.)
A hazai pedagógusminősítő és értékelő rendszerben (PÉM, 2013) fellelhető e kompetenciarendszer hármas pontja, az e-portfólió kapcsán, többi pontja pedig a pedagógusi önreflexiókban.