Matematika tantárgy-pedagógia
- Matematika tantárgy-pedagógia
- Bevezetés
- 1. A matematika tanításáról
- 2. A matematika tanításának pedagógiai-pszichológiai alapjai
- 3. A természetes szám fogalmának kezdeti alakulása
- 4. A természetes szám fogalmának mélyítése, bővítése
- 5. Az összeadás és a kivonás, mint tevékenységek, szöveges feladatok modelljei. A szóbeli összeadás tanításának lépései
- 6. A szorzás, osztás tanítása
- 7. Írásbeli műveletek
- 8. A természetes számok tulajdonságai, oszthatóság
- 9. Számkörbővítés: törtek, negatív egész számok
- 10. Szöveges feladatok
- 11. Nyitott mondatok
- 12. A geometria tanítása
- 13. Halmazok és logika az alsó tagozaton.
- 14. Kombinatorika
- 15. Statisztika, valószínűség
- Irodalomjegyzék
1.2. A matematikatanítás célja, feladatai
A matematikatanítás célja a Nemzeti Alaptanterv szerint a matematika tudásrendszerének bemutatása, az önálló rendszerezett gondolkodás fejlesztése, és alkalmazásra képes tudás létrehozása. A feladata annak bemutatása, hogy a matematika kulturális örökség és önálló tudomány, ugyanakkor más tudományok segítője. A mindennapi élet része, gyakorlatban alkalmazható. A tanulók ismerjék meg a matematikai gondolkodásmódot, tapasztalják meg a gondolkodás, az alkotó tevékenység, a mintákban és struktúrákban tapasztalható rend és esztétikum örömét (NAT 2012).