Skip navigation

1.7. Feladatok

1.7.1. Feladat

Melyek a Varga Tamás-féle komplex matematikatanítási program célkitűzései és módszertani alapelvei?

1.7.2. Feladat

Melyek a matematikai kompetencia készség- és képesség komponensei?

1.7.3. Feladat

Tekintsük a következő problémát: „András 5 palacsintát evett, 2-vel többet, mint Réka. Hány palacsintát ettek ketten együtt?” Tervezzük meg a megoldás lépéseit frontális munkaformában (tanári kérdés – tanulói válasz), és kooperatív munkaformában (korongokkal végzett tevékenységgel, a csoport egyik tagja András, másik Réka szerepét játssza, a harmadik a játékmester, aki irányítja, összefogja a tevékenységet, a negyedik a jegyző, aki lejegyzi a lépéseket). Minden lépés mellé írjuk oda a kompetenciafejlesztési feladatot!

1.7.4. Feladat

Válasszunk egy matematikai fogalmat, és mutassuk meg annak spirális fejlődését 1-12. osztályig!

1.7.5. Feladat

Tervezzünk kooperatív tevékenységet hosszúságok összehasonlítására színes rudak segítségével!