Skip navigation

1.4. A komplex matematikatanítás módszertani alapelvei

Az előzőekben már bemutattuk a komplex matematikatanítási módszer lényegét, célját, a következőkben összefoglaljuk a legfontosabb alapelveket, amelyek a mai matematikatanításnak is alapját képezik.

  1. Valóságon alapuló, cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulás.
  2. Eszközök használata (állandó eszközök például a színes rudak, a logikai készlet, alkalmi eszközök lehetnek gyümölcsök, kupakok, stb.)
  3. Egységes és széles alapozás (matematikai fogalmak korai alapozása, pl. valószínűség).
  4. Életkori, és egyéni sajátosságok figyelembe vétele (spiralitás, differenciálás).
  5. Az absztrakció megtervezése (induktív tanulás)
  6. Tévedés szabadsága, érvelés, vita.
  7. Örömteli tanulás, belső motiváció.

A tanulási nehézségek egyik fő oka, ha az absztrakciós folyamat valahol megszakad, vagy hiányzik a továbblépés tapasztalati alapozása.