Matematika tantárgy-pedagógia
- Matematika tantárgy-pedagógia
- Bevezetés
- 1. A matematika tanításáról
- 2. A matematika tanításának pedagógiai-pszichológiai alapjai
- 3. A természetes szám fogalmának kezdeti alakulása
- 4. A természetes szám fogalmának mélyítése, bővítése
- 5. Az összeadás és a kivonás, mint tevékenységek, szöveges feladatok modelljei. A szóbeli összeadás tanításának lépései
- 6. A szorzás, osztás tanítása
- 7. Írásbeli műveletek
- 8. A természetes számok tulajdonságai, oszthatóság
- 9. Számkörbővítés: törtek, negatív egész számok
- 10. Szöveges feladatok
- 11. Nyitott mondatok
- 12. A geometria tanítása
- 13. Halmazok és logika az alsó tagozaton.
- 14. Kombinatorika
- 15. Statisztika, valószínűség
- Irodalomjegyzék
5. Az összeadás és a kivonás, mint tevékenységek, szöveges feladatok modelljei. A szóbeli összeadás tanításának lépései
Hozzátevés-elvétel, hasonlítás, egyesítés. Fordított szövegű feladatok. Összeadás tízes, húszas számkörben. Tízes átlépés tanítása. Összeadás 100-as számkörben. Analógiák.
A hallgató ismerje az összeadás, kivonás sokféle nyelvi megjelenési formáját, legyen képes a szövegekből a matematikai modell felállítására. Ismerje és legyen képes elmagyarázni a szóbeli összeadás lépéseit, tudatosan alkalmazva az analógiákat a feladatok egymásra épításekor.